همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مسجد امام حسین (ع) و محمدرسول الله تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد، میزبان عاشقان و دل سوختگان سید الشهدا است.

دلدادگان حسینی هر شب در مراسم ویژه محرم، با عزاداری و سینه زنی گوشه‌ای از عشق و ارادتشان به امام حسین (ع) را نشان می‌دهند و این ایام را فرصت مناسبی برای طلب حاجت و تجدید پیمان با سالارشهیدان می‌دانند.

حجت الاسلام یاسر آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد در این زمینه گفت: همزمان با ماه محرم مساجد، خیابان‌ها و معابر این شهر با همکاری شهرداری سیاه پوش شده و هیات‌های عزاداری نیز با برافراشتن بیرق‌های عزا خود را آماده استقبال از ماه محرم کرده اند.

وی ضمن قدردانی از برادران اهل سنت در این ایام، افزود: مراسم عزاداری معنوی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم الحرام راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

آقامحمدی با بیان اینکه تالار‌ها و برگزاری هرگونه مراسم شاد در این ماه ممنوع است، اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری آیین‌های ماه محرم در این شهرستان انجام شده و این آیین‌ها مانند سال‌های گذشته باشکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی از اقشار مختلف مردم این شهرستان خواست تا با حضور گسترده و باشکوه خود در آیین‌های ویژه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی ارادت خود را نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.