بنابر گفته مسئولان، تاکنون سه شرکت سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکرده‌اند و سازمان بورس پیگیر دریافت این سود است.

۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رسانه ملی اظهار امیدواری کرد که خردادماه سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت واریز خواهد شد؛ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که مرحله نخست آن آذرماه سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود. اما خردادماه به اتمام رسید و خبری از واریز سود سهام عدالت تاکنون نیست!

عدم واریز سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت که برخی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با آن گلایه‌هایی داشتند به طور مثال خانم قاسمی گفت: اگر بنا نبود سود واریز شود چرا زمان خردادماه اعلام شد؟ علت عدم واریز سود سهام عدالت چیست؟ متخلفان آیا مجازات خواهند شد؟

سادات دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت‌ها بر اساس قانون تجارت تاکنون باید سود سهام عدالت را واریز می‌کردند اگر این موضوع تا الان عملیاتی نشده است یعنی یک تخلف آشکار رخ داده که باید با متخلفان آن برخورد جدی شود.

همچنین در ادامه عسگری دیگر مخاطب ما بیان کرد: این که سود سهام عدالت پرداخت نمی‌شود به شکل واضح یعنی حق حدود نیم میلیون ایرانی ضایع شده است سازمان بورس به عنوان متولی بازار باید برخورد لازم را با متخلفان داشته باشد در غیر این صورت سال‌های دیگر هم این موضوع به شکل دومینو ادامه دار خواهد شد.

۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول نشده است

به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری آخرین جزئیات از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت به سراغ ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او به ما گفت: متاسفانه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها وصول نشده است و اگر بتوانیم این سود را وصول کنیم با مجوز شورای عالی بورس تسویه سود سهام عدالت را خواهیم داشت.

در ادامه این مقام مسئول بیان کرد: به محض وصول باقی مانده سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی بورس این سود را برای مشمولان واریز خواهیم کرد، اما متاسفانه تاکنون زمان دقیق وصول این سود مشخص نیست.

این تاخیر بنابر گفته مسئولان به سبب عدم وصول سود سهام عدالت ناشی از بدعهدی برخی از شرکت‌هاست! شرکت‌هایی که پیش از این سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آنها اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند. شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سه شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند

اما حالا تعداد شرکت‌های بدعهد کاهش داشته به طوری که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون سه شرکت سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکرده اند و سازمان بورس پیگیر دریافت این سود است.

جهت واریز سود سهام عدالت با سهامداران تماسی گرفته نخواهد شد

همواره عدم تسویه سود سهام عدالت و چشم انتظاری سهامداران فرصت مناسبی را برای سودجویان فراهم می‌کند که در همین راستا مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامداران توجه داشته باشند سود سهام عدالت تنها به شماره شبای ثبت شده افراد در سامانه سجام واریز خواهد شد همچنین برای واریز سود سهام عدالت نیازی به کلیک بر روی هیچ لینکی نخواهد بود و با هیچ یک از سهامداران تماسی گرفته نخواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: سهامداران هوشیاری کافی را داشته باشند و اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت را تنها از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در دام سود سودجویان گرفتار نشوند.

حالا باید منتظر ماند و دید واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت سرانجام محقق خواهد شد و آیا با شرکت‌هایی که در این زمینه بدعهدی کردند برخوردی می‌شود؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر واریز مرحله سوم سود سهام عدالت خواهد بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
خدا شاهده به امام حسین من یکی الان از خرداد منتظر همین یک ذره سودم . میخوام هزینه ویزیت یکی از جلسه های درمانم جور کنم.
اون بدبخت که پول نون هم محتاجه چی. حداقل این یک جای زندگیش پر میکنه.
ای آدم های بیخیال دولت یکم از خدا بترسید و در کارتان جدی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۳
پزشکیان یک سود سهام رو دولت نمیتونه اوکی کنه . چیزهای دیگه بماند. بیا وسط ببینم میتونی سود رو با حساب کتاب کنی ‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۳
اگر سود بزارین برا پولی که واریز نکردن سر وقت واریز میکنن یا اگر سهام این شرکت رو در مقابل بدهکاریشون به سهامدارا بدین سعی میکنن بدهکاریشون رو پرداخت کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۵۲ ۲۰ تير ۱۴۰۳
بابا شماها نمی‌تونید سود رو بپردازید میگید ارزش پیدا کرده افزایش که سودی ندا ی ب چه درد مردم میخوره بی وجدانها سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
تو را خدا در تیتر اصلی خبر بنویسید دولت سیزدهم در بورس عدد سازی می کنه الآن در عرض یکسال قیمت سهام ها حداقل۶۰ درصد کاهش داشته ولی شاخص کل بورس همان شاخص کل پارساله هیچکس دراین مورد حرفی نمی زنه و زیان های ما دیده نمیشه باور ندارید خودتون بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
چرا کذب می گی؟
ریزش قیمت سهام و بورس در سال 97-99 اتفاق افتاد.
شاخص بورس برایند کلی بورس هست نه یک سهام.
بورس مستقل از دولت عمل می کنه.
بی سوادی ویا مغرض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۳
اگر سهام عدالت درست مدیریت می شد الآن باید ارزش آن 320 میلیون تومان می شد نه 9 میلیون تومان

سال 84 به هر ایرانی 1 میلیون تومان سهام دادند

سال 84 هر سکه تمام بهار آزادی ۱۲۲ هزار تومان بود

بقیه را خودتان حساب کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ تير ۱۴۰۳
تقریبا میشه ۹ سکه الآن باید ارزش سهام عدالت 360 میلیون تومان بشه تقریبا ماهیانه ۸ میلیون سود نه سالیانه 600 هزار تومان سود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۰ ۲۰ تير ۱۴۰۳
فولاد حق داره پرداخت نکنه چون مال باخته است!ماجرای 92000 میلیارد فساد فولاد که هنوز حل نشده.... شاید بقیه هم همینطور هستند ولی افشا نشده .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۳
چرا مردم ایران برای حقشون عزیز نیستن دیگه، فقط واسه رای دادن عزیزن
آخرین اخبار