شرکت متا در راستای حمایت از نسل‌کشی فلسطینیان از سوی تل آویو، مطالب ضدصهیونیست را از فیس بوک و اینستاگرام حذف می‌کند.

حمایت از رژیم صهیونیستی در کشور‌های غربی به ویژه در آمریکا به دلیل لابی قدرتمند اسراییل و نیز زنجیره گسترده تامین مالی و غول‌های رسانه‌ای صهیونیست به یک اصل تبدیل شده است. از این رو، حتی برند‌های بزرگ جهان نیز زمانی که به رژیم صهیونیستی می‌رسند مجبور به حمایت از جنایات این رژیم هستند. 

به گزارش الجزیره، شرکت متا، مالک برند‌های فیس بوک و اینستاگرام امروز (سه شنبه) اعلام کرد پست‌های بیشتری در شبکه‌های اجتماعی تابع خود که علیه صهیونیست‌ها باشد را پاک خواهد کرد.

این شرکت مدعی است: واژه صهیونیست به یهودیان و اسراییلی‌ها مربوط می‌شود نه حمایت از یک جریان سیاسی. از این رو، پست‌هایی که حاوی مطالبی ضد صهیونیست باشد از شبکه‌های اجتماعی تابع متا حذف خواهند شد. 

به روز رسانی قوانین شرکت متا همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و جنگ غزه صورت می‌گیرد. 

در گزارش الجزیره آمده است: شرکت متا سال هاست به دلیل سیاست‌های جانبدارانه خود در خاورمیانه تحت انتقاد‌های شدید قرار دارد. این انتقاد‌ها از زمان شروع جنگ در غزه تشدید شده است، زیرا گروه‌های فعال در حوزه حقوق بشر متا را متهم به سرکوب مطالب حاوی حمایت از فلسطین در فیس بوک و اینستاگرام می‌کنند. 

یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۲۱ به سفارش شرکت متا نشان داد سیاست‌های تعدیل محتوا، فلسطینی‌ها را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات و بینش‌های مربوط به تجربیات خود در فلسطین در فیس بوک و اینستاگرام بازداشته است. این امر تاثیر منفی بر حقوق بشر مربوط به فلسطینیان داشته است. 

مارک زاکربرگ، یهودی آمریکایی و بنیانگذار فیس بوک از حامیان رژیم صهیونیستی بوده و تاکنون در چند نوبت با مقامات ارشد صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار