مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بیش از هشت هزار نفر در شهرک صنعتی این استان اشتغال دارند.

هاشم علایی گفت: بیش از ۷۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران در این شهرک منعقد شده که با بهره‌برداری از ۳۰۰ واحد تولیدی، شاهد اشتغال بیش از هشت هزار نفر در این شهرک صنعتی هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال است، افزود: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار در استان اردبیل فعال است که از این تعداد زیرساخت‌های ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی تامین شده و زیرساخت ۲ ناحیه صنعتی موران و اصلاندوز هم در آینده تامین می‌شود.
به گفته او، در تمامی شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان سرعین، شهرک و ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ناحیه صنعتی رضی با هدف رونق تولید و اشتغال خبر داد و افزود: توسعه ناحیه صنعتی رضی در اولویت برنامه‌های کاری این شرکت قرار دارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و شهرستانی حمایت از سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی محقق شود.
او با بیان اینکه چهار شهرک صنعتی در مشگین‌شهر فعال است، گفت: وجود سه شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و یک شهرک غیردولتی در شهرستان مشگین‌شهر شرایط مناسبی را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرستان فراهم کرده و باید تلاش کنیم از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از واحد‌های تولیدی استفاده کنیم.
علایی با اشاره به راه‌اندازی ناحیه صنعتی هل‌آباد در منطقه هیر شهرستان اردبیل افزود: ایجاد ناحیه صنعتی هل‌آباد در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و مراحل مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی آن به اتمام رسیده و در مرحله تصویب در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد.
او مساحت ناحیه صنعتی هل‌آباد را در حدود ۵۰ هکتار برشمرد و گفت: تملک این ناحیه صنعتی از اراضی ملی در دست اقدام می‌باشد که در صورت تسریع دستگاه‌های دخیل در پاسخ به استعلامات نهایی، شاهد تملک و ایجاد آن در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.