رئیس اداره منابع طبیعی بردسیر گفت: در اثر بی توجهی دامداران، مساحت چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی بخش قلعه عسکر این شهرستان طعمه حریق شد.

 ایرج لاله زاری گفت: در اثر بی توجهی  دامداران، مساحت چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی بخش قلعه عسکر شهرستان بردسیر طعمه حریق شد که با حضور به موقع ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی و همکاری مردم منطقه پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه حریق به صورت کامل مهارشد.

وی افزود: مراتع یکی از با ارزشمندترین سرمایه‌های ملی و بستر حیات محسوب می‌شوند که آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی از مهمترین عوامل نابودی این سرمایه ملی محسوب می‌شود و در حال حاضر با توجه به شروع فصل گرما مهم‌ترین تهدید در زمینه حفاظت از منابع طبیعی، بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر اظهار داشت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ تير ۱۴۰۳
به جای تعریف و تمجید از مراتع در فضای مجازی لازم است تاکید بیشتری بر آموزش و فرهنگ سازی عمومی و در ادامه تهیه قوانین مرتبط با حفظ محیط زیست و اجرای سختگیرانه قوانین بپردازیم.