بخشدار مرکزی بافق گفت: مردم و ادارات برای کنترل و پیشگیری آتش سوزی در مراتع تعامل و همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، داوود پور امینی بخشدار مرکزی بافق در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان، گفت: در سه سال گذشته بارندگی‌های متفاوتی در این شهرستان رخ داده و شرایط برای رشدگیاه و بوته‌ها فراهم شده که در برخی نقاط انبوه پوشش گیاهی آتش سوزی نیز اتفاق افتاده است که باید برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تدابیر لازم اتخاذ شود.

او افزود:بی مبالاتی گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق ییلاقی و عدم خاموش کردن آتش در طبیعت، منجر به آتش سوزی‌های جبران ناپذیری می‌شود.

دبیر ستاد بحران بافق با اشاره به برخی مصوبات این نشست، تصریح کرد: نصب تابلو علائم و هشدار به گردشگران و تامین تجهیزات و نیروی مورد نیاز برای برخی نقاط حادثه خیز شهرستان از این موارد است.

پور امینی با اشاره به نقاط حساس و حادثه خیز شهرستان در بحث آتش سوزی، بیان داشت: جنگل‌های دست کاشت اطراف شهر و مناطق ییلاقی مثل بیدان پنج و روستا‌های اطراف از این نقاط محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: آتش سوزی‌های سال گذشته در مناطق ییلاقی بافق به ویژه روستای بیدان پنج به بیش از چهار هکتار از مراتع این روستا خسارت زد.

در نشست ستاد بحران شهرستان بافق برای کنترل و مدیریت آتش سوزی‌های احتمالی مراتع این شهرستان برنامه ریزی شد.

در این نشست چندین مصوبه در دو بخش فرهنگی و تجهیزات امدادی برای پیشگیری، کنترل و مدیریت آتش سوزی‌ها به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.