فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از کشف یک باب کوره‌ی زغال غیرمجاز در بخش زارچ خبرداد.

کوره‌ی زغال  غیرمجازسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان یزد در گشت و پایش شبانه روزی خود از عرصه‌های منابع طبیعی موفق به کشف یک باب کوره‌ی زغال غیر مجاز در بخش زارچ این شهرستان شدند.

او با اشاره به معرفی متصدیان این کوره به مراجع قانونی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع استفاده از کوره‌ی زغال موجود یا احداث کوره زغال جدید مستلزم داشتن پروانه از سازمان جنگلبانی است.

سرهنگ مختومی ادامه داد: بر این اساس تهیه چوب، هیزم، زغال، بریدن و ریشه‌کن کردن درختان و نهال‌ها در اراضی ملی ممنوع و فرد متخلف علاوه بر پرداخت جریمه به یک ماه تا شش ماه حبس تأدیبی محکوم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد در اردیبهشت ماه سالجاری بیش از ۳۵ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان رفع تصرف و خلع ید کردند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار