معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت کشت دارد که در ۸۴۲ هزار هکتار از این اراضی کشت و زرع انجام می‌شود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم استان ۴۱۸ هزار هکتار و محصولات زراعی آبی ۳۰۲ هزار هکتار است.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ‌های استان هم بیش از ۱۲۲ هزار هکتار ارزیابی شده که در آن انواع میوه‌های تابستانه و پاییزه تولید و روانه بازار می‌شود.

دیانتی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ نوع محصول زراعی و باغی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود، ادامه داد: این استان اقلیم متفاوت و تنوع تولیدات بسیاری دارد که همین امر تولیدات کشاورزی استان را تنوع بخشیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۱۸۰ هزار هکتار از زراعت آبی، ۹۴ هزار و ۷۱۲ هکتار از اراضی باغی آبی و ۳۵۱ هزار و ۶۳۹ هکتار از اراضی دیم در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع شده است.

دیانتی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: میزان تولید این محصول در سال جاری ۱۳ هزار تن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی دارد، اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت کلزا مربوط به شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت و میاندوآب است.

وی ادامه داد: کار برداشت توسط ۴۸ دستگاه کمباین مجهز به هد انجام می‌شود و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا در سال جاری با حداکثر ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۵۰ هزار ریال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود علاوه بر کلزا، یک‌هزار و ۲۹۰ تن سایر دانه‌های روغنی از جمله گلرنگ، کاملینا، کنجد و آفتاب‌گردان روغنی نیز در استان برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.