معاون بهبود تولیدات گیاهی البرز گفت: برنامه توسعه کشت محصولات سبزی و صیفی در محیط‌های کنترل شده گلخانه از اولویت‌های کاری این استان است.

تاج الدینی، معاون بهبود تولیدات گیاهی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: توسعه محصولات گیاهی در محیط‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های کاری این استان بوده که به منظور افزایش راندمان استفاده از عوامل تولید خصوصا در بحث آب انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی البرز با اشاره به این که خود سازمان نظام مهندسی بحث صدور پروانه تاسیس گلخانه‌ای را بر عهده گرفته است، افزود: صدور پروانه، پایش گلخانه‌ها و بهره برداری بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی این استان  است.

تاج الدینی گفت: ما تا سال گذشته حدود ۳۲۴ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ها داشته ایم که شامل سطح توسعه یعنی صدور پروانه و بهره برداری بوده است.

او افزود: امسال تا کنون ۱۰ هکتار از سطح زیر کشت محصولات باز هم تبدیل به محیط بسته شده و پروانه برایشان صادر شده و برخی از این‌ها به بانک کشاورزی معرفی شدند برای دریافت تسهیلات فوری که کمک شود تا به مرحله بهره برداری برسند.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.