مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: هزار و ۱۷۴ تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده که این روند همچنان ادامه دارد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیرکشت این محصول برداشت شود.

وی افزود: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهادکشاورزی بر مزارع کلزا در راستای کشت به موقع، بهبود تغذیه گیاهی، پایش عوامل خسارت‌زا و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان برای کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و توجه کلزاکاران به توصیه‌های فنی کارشناسان، محصول کلزای این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال قبل ۲ برابر شده، ادامه داد: متوسط عملکرد کلزا در هر هکتار از مزارع شهرستان میاندوآب بیش از چهار تن است.

وی اضافه کرد: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد مزارع کلزای میاندوآب توسط کمیته شناسایی و انتخاب برگزیدگان برتر بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی، کلزاکار نمونه استانی از این شهرستان انتخاب و برای رقابت در سطح ملی معرفی شده است.

مقدم در ادامه گفت: توسعه کشت کلزا در راستای عدم وابستگی کشور به واردات روغن، اصلاح الگوی کشت، بهبود حاصلخیزی و تقویت مواد آلی خاک، بیش از ۲۵ سال است که توسط جهاد کشاورزی میاندوآب در بین کشاورزان این شهرستان رواج یافته است.

وی با اشاره به حمایت دولت از کلزاکاران اظهار کرد: امسال هر کیلوگرم کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.