مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از مطلوبیت عالی شاخص‌های بهداشت آب شهر‌ها و روستا‌های استان از منظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان یزد در زمینه شاخص‌های بهداشت آب آشامیدنی مورد تقدیر معاونت راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است.

او با تاکید بر اهمیت پایش‌های مستمر آب آشامیدنی افزود: بیش از ۳۳۱ هزار مورد کلرسنجی و کدورت‌سنجی و همچنین شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان یزد در سال ۱۴۰۲ مورد آزمون و پایش قرار گرفت که بر اساس شاخص‌های ارزیابی وزارت بهداشت، مطلوبیت کلیه آزمون‌ها در سطح عالی قرار دارد. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به کمبود منابع آب با کیفیت و در دسترس در استان یزد ادامه داد: این موضوع باعث افزایش اهمیت و حساسیت کنترل کیفیت آب در استان شده است و در این راستا به منظور اطمینان خاطر از پایش شاخص‌های سلامتی آب آشامیدنی، گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از طرف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای آزمایشگاه مرکزی شرکت تمدید شد.

علمدار اظهار داشت: نمونه‌برداری و انجام مستمر آزمون‌های باکتریولوژی، فیزیکوشیمیایی، فلزات سنگین و مواد آلی از منابع تامین، خروجی مخازن و شبکه توزیع از سوی ۹ باب آزمایشگاه کنترل کیفیت آب آشامیدنی در سطح استان و بر اساس الزامات ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود.

او با تاکید بر تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی گفت: به این منظور بهسازی و نوسازی سامانه‌های گندزدایی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: همچنین به منظور تامین موادگندزدای ۲۹۶ سامانه گندزدایی شهری و روستایی استان، ۷۵۰ تن مواد گندزدا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال خریداری و مصرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.