مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: حدود هزار و ۵۶ نفر از کارفرمایان صنفی استان از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود بیمه پردازی می‌کنند.

محمد خیاطی  در جمع خبرنگاران، با عرض تسلیت ایام محرم الحرام و اینکه حدود هزار و ۵۶ نفر از کارفرمایان صنفی استان از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود بیمه پردازی می‌کنند، گفت: با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای به بازاریان، کسبه و فعالان حوزه‌های صنفی به عنوان یکی از گروه‌های بزرگ جامعه، در کنار امکان انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای کارفرمایان، این قشر می‌توانند از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود نیز بیمه پردازی کنند.
وی با بیان اینکه توسعه پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف بر اساس ماده یک قانون این سازمان، مأموریت اصلی مجموعه تلقی می‌شود، اظهار کرد: بازریان و کسبه و فعالان صنوف به عنوان بزرگترین گروه از کارفرمایان از حیث تعداد، یکی از جامعه‌های هدف سازمان تأمین اجتماعی برای برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای هستند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار و ۵۶ نفر از کارفرمایان صنفی استان در قالب لیست حق بیمه کارگاه خود بیمه پردازی می‌کنند، تصریح کرد: این امکان با نرخ ۲۷ درصد برای این این قشر فراهم بوده و کارفرمایان می‌توانند با انعقاد قرارداد، در همان لیستی که برای بیمه شدگان خود ارائه می‌نمایند در ردیف اول نام خود را با قید کارفرما ارسال کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه انعقاد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز برای این گروه پیش بینی شده، افزود: در حال حاضر بیش ازیازده هزار و ۶۹۷ نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش این نوع بیمه هستند که بخش عظیمی از آنها را کارفرمایان صنفی در برمی گیرد.
خیاطی با بیان اینکه کارفرمایان، حسب مفاد قوانین کار و تأمین اجتماعی مکلف به بیمه پردازی بابت کارکنان خود هستند، اذعان کرد: متأسفانه برخی کارفرمایان علیرغم انجام این تکلیف قانونی از بیمه خود غافل شده و به دلیل اختیاری بودن، به آن اهمیت نمی‌دهند و بعضاً شاهد هستیم در سنین میان‌سالی و پیری، بدون حمایت‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و خانواده آنها نیز از آرامش خاطر و امنیت روانی برای داشتن یک پشتوانه محکم بهره‌مند نیستند.
وی با اعلام آمادگی کامل شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی برای مشاوره و انجام فرایند بیمه‌ای کارفرمایان در هر دو قالب، ابراز امیدواری کرد تا همسو با رویکرد‌های توسعه‌ای و سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای فراگیری بیمه تمام مردم کشور، کارفرمایان فاقد پوشش به ویژه در واحد‌های صنفی نیز از این بستر مناسب تمهید شده استفاده لازم را برده و از خدمات و تعهدات مربوطه از جمله مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان و درمان به منزله تکیه گاهی مطمئن برای فردای خود بهره ببرند.
مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه به هیچ وجه هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای آینده‌ای با دغدغه‌های کمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار