دادخواست‌های واصله در مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی از آغاز امسال ۲۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رکنی  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دادخواست های واصله در هیأتهای تشخیص این اداره کل در مراجع حل اختلاف، از آغاز امسال 375 فقره بوده که 108 فقره کمتر از تعداد دادخواست های واصله در مدت مشابه پارسال است.

در مدت مشابه پارسال 483 مورد دادخواست به مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی استان ارجاع داده شد.

وی  افزود: 37 درصد دادخواست های واصله امسال به مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی به صورت سازشی، خاتمه یافته است. 
رکنی اظهار کرد: انجام 3 هزار و 804 مورد مشاوره حضوری و 3 هزار و 216 مورد مشاوره تلفنی از آغاز امسال، تلاش برای سازش مستقیم بین کارگر و کارفرما بدون نیاز به طرح دعاوی در مراجع حل اختلاف و صدور آرای سازشی در رسیدگی های انجام شده، از اقدامات مهم و مؤثر در ایجاد محیط آرام در فضای کسب و کار استان و در روابط بین کارگران و کارفرمایان بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تنظیم روابط کار بین شرکای اجتماعی دولت با هدف اجرای صحیح قوانین و با رویکرد ایجاد محیط تفاهم و سازش در واحدهای تولیدی از وظایف حوزه روابط کار است که کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در قالب ارائه مشاوره های حضوری و تلفنی سعی در تحقق آن دارند. 

انتهای پیام / ط آ

خاتمه 37 درصد اختلاف کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.