دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم کالیفرنیای آمریکا به صف خیران سلامت در استان گیلان پیوست.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان (وبدا) اعلام کرد: دکتر کامران سحابی، دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم کالیفرنیای آمریکا در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه، برگی دیگر از کتاب مشارکت در این استان را رقم زد و فصلی جدیدی از خدمات نوعدوستانه را به هموطنان خود، با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیدار با رئیس دانشگاه، باز کرد.

این دندانپزشک حاذق ایرانی ساکن آمریکا با شناسایی دقیق مشکلات و چالش‌های نظام سلامت گیلان، نیت خیرخواهانه خود را به سمت توسعه و تجهیز دستگاه دیالیز سوق داد و علاوه بر خرید یک دستگاه RO (تصفیه آب برای دیالیز)، هزینه تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه دیالیز دیگر در مرکز آموزشی درمانی رازی را نیز برعهده گرفت.

او هدف از این اقدام خیرخواهانه خود را کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه دانست و از عزم اراده جدی خود برای کمک به بخش‌های مورد نیاز مردم خبر داده است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در نشست مشترک با این خیر نوعدوست گیلانی گفت: طی ۲ سال اخیر، خیران بنام ایرانی با شناسایی دقیق عقب ماندگی‌های سلامت محور در این استان، علاوه بر سرمایه‌های معنوی، سرمایه‌های مادی و ملکی خود را نیز به هم استانی‌های ما ارزانی داشته‌اند.

یک هزار میلیارد تومان سرمایه در نظام سلامت

به گفته او، تلاش‌های زیادی برای ارتقای زیرساخت‌های سلامت‌محور به‌ویژه بهداشت و درمان استان گیلان انجام شده، اما همچنان تا رسیدن به استاندارد‌ها فاصله وجود دارد و بخشی از این کمبود‌ها تنها با حضور و کمک خیران و نوعدوستان، ترمیم، بهبود و جبران می‌شود.

اقدام نوعدوستانه دندانپزشک گیلانی‌الاصل مقیم آمریکا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این استان طی ۲ سال اخیر رهاورد بسیار مطلوبی از محل خیران در رشد و توسعه زیرساخت‌های عمومی و خدمات‌رسان داشت که جذب دست‌کم یک هزار میلیارد تومان سرمایه در نظام سلامت، تنها بخشی از این رهاورد ارزشمند خیران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.