در عصر مدرن ما، مردم توجه مناسبی به نحوه استفاده فرزندانشان از اینترنت ندارند، در حالی که مبتکران فناوری استفاده فرزندانشان از فناوری را محدود می کنند.

مدیران اجرایی مشهور فناوری مانند بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای، که فناوری‌ را ایجاد کرده اند، فرزندان خود را تشویق می‌کنند تا از فناوری در خانه به حداقل میزان ممکن استفاده کنند، به گونه‌ای که آنها زمان کمتری را در مقایسه با سایر کودکان در اطراف صفحه نمایش می‌گذرانند.

اکنون بیایید بررسی کنیم که مدیران ارشد فناوری در مورد زمان تماشای صفحه نمایش برای کودکان چه فکر می‌کنند، و چگونه آنها این ایده‌ها را در خانواده و فرزندان خود به کار می‌برند.

مارک زاکربرگ/فیسبوک

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، افکار خود را در مورد زمان نمایش صفحه به اشتراک گذاشت و فاش کرد که فقط به دخترانش اجازه می‌دهد از برنامه‌های چت تصویری استفاده کنند.

 زاکربرگ معتقد است که چنین پلتفرم‌هایی می‌توانند ابزار ارزشمندی برای حفظ ارتباط با خانواده و دوستان باشند.

او توضیح داد: به فرزندانم اجازه می‌دهم از این فناوری برای برقراری ارتباط با والدینم استفاده کنند تا بتوانند به راحتی با خاله‌ها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود که در سراسر کشور زندگی می‌کنند در ارتباط باشند.

او تاکید کرد که به طور کلی نمی‌خواهد فرزندانش برای مدت طولانی جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند.

بیل گیتس/مایکروسافت

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در یک مصاحبه مطبوعاتی فاش کرد که به سه فرزندش اجازه نداده است که تا سن ۱۴ سالگی تلفن همراه داشته باشند.

 گیتس اظهار داشت که برای کمک به خواب بهتر فرزندانش، قوانین سختگیرانه‌ای را برای زمان نمایش آنها وضع کرده است.

در طول وعده‌های غذایی خانوادگی، تلفن‌ها از میز ناهار خوری دور می‌شوند تا تعامل چهره به چهره را تشویق کنند.

گیتس علیرغم شکایت فرزندانش از اینکه دوستانشان قبلاً تلفن داشتند، به تصمیم خود پایبند بوده و معتقد است که این بهترین‌روش برای خانواده اش است.

سوزان وویچیکی/ یوتیوب

به گفته سوزان وویچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب، حفظ تعادل همیشه مهم است.

 همانطور که با فرزندان خود در مورد کار‌هایی که هنگام بیرون رفتن در خیابان انجام می‌دهید صحبت می‌کنید، باید در مورد امنیت آنلاین نیز با آنها صحبت کنید.

 او خاطرنشان کرد که مواقعی همه تلفن‌های فرزندانش را از آنها می‌گیرد، به خصوص اگر همه آنها در تعطیلات خانوادگی باشند، زیرا می‌خواهد مردم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

او در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد که ترجیح می‌دهد زمان سپری کردن فرزندانش در مقابل نمایشگر‌ها را به شدت کنترل نکند، اما آنها خود باید زمان خود را مدیریت کنند.

 او این را با تجربه دوران کودکی‌اش مقایسه می‌کند، جایی که آموخت که اگرچه تماشای تلویزیون می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما باید با سایر فعالیت‌ها مانند ورزش، مدرسه، تکالیف و خواندن متعادل باشد.

الکسیس اوهانیان/Reddit

الکسیس اوهانیان، بنیانگذار Reddit و همسرش، قهرمان تنیس سرنا ویلیامز، مانع از تکیه دخترشان به فناوری می‌شوند.

 او گفت که برایش مهم است که حوصله اش سر برود و یاد بگیرد که چگونه محدودیت‌های زمان نمایش را مدیریت کند.

اوهانیان معتقد است که تعیین حد و مرز به رشد روانی و اجتماعی سالم در کودکان کمک می‌کند.

ساندار پیچای/گوگل

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که معتقد است این نسل باید یاد بگیرند که چگونه خود را با فناوری تطبیق دهند، زیرا این متد بخش بزرگی از زندگی آنها خواهد بود، بنابراین ما باید آنها را تشویق کنیم که برای خود حد و مرز تعیین کنند و آن را یک مسئولیت شخصی در نظر بگیرند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار