دانشگاه شهرکرد در لیست موسسات پر استناد برتر دنیا (ESI) کلاریویت آنالیتیکس در بازه زمانی ۲۰۲۴-۲۰۱۴ قرار گرفت.

آقای پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) ۹۰۱۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی انتخاب شده‌اند که ۱۳۴ دانشگاه و موسسه پژوهشی از کشور جمهوری اسلامی ایران در این فهرست مشاهده می‌شود، تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر ایرانی در این پایگاه نسبت به سال قبل رشد داشته و این تعداد از ۱۱۵ به ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی، مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به (ESI) پایگاه شاخص‌های اساسی علم معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشور‌های برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد. منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی هستند که تعداد استناد دریافتی آنها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسساتی است که در زمینه انتشار نتایج تحقیقات شان در نشریات و کنفرانس معتبر بین المللی فعالیت دارند.

پیرعلی اضافه کرد: فهرست دانشگاه و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا هر دو ماه یک بار روزآمد می‌شود، یعنی نه تنها حضور یا حذف دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی امکان پذیر است بلکه امکان تغییر رتبه آنها بر اساس شاخص‌های مختلف نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس، مؤسسات پر استناد برتر دنیا را در ۲۲ حوزه موضوعی انتخاب می‌کند؛ بنابراین در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی انتخاب شده بیشترین تعداد استناد‌ها را دریافت کرده‌اند. علاوه بر ۲۲ حوزه موضوعی، مؤسسات به صورت کلی یعنی در تمامی حوزه‌ها نیز رتبه‌بندی می‌شوند.

پیرعلی ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد برتر ایران در ۱۹ حوزه موضوعی مهندسی، حوزه‌های پزشکی بالینی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و سم شناسی، علوم گیاهی و حیوانی، محیط زیست، بوم شناسی، حوزه‌های علوم اجتماعی، زیست شناسی، زیست شیمی، علوم رایانه، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، حوزه‌های فیزیک، ایمنی شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات، میکروبیولوژی، روانپزشکی، روانشناسی حضور داشته‌اند که دانشگاه شهرکرد در سه حوزه مهندسی، کشاورزی و علوم گیاهی و جانوری در بین دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایرانی پر استناد برتر دنیا قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار