امام جمعه موقت شیراز با تأکید بر ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات گفت: امروز، روز مهمی است. روز حضور ارزشمند و سرنوشت‌ساز مردم و انتخاب اصلح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات تأکید کرد و افزود: خداوند صریحا دستور داده است که امانت را به اهلش بسپارید. حفظ امانت، یک قانون الهی است.

رضوی اردکانی با مطرح کردن این سوال که امانت شامل چه چیز‌هایی می‌شود، گفت: امانت عام شامل سرمایه مادی و معنوی است. اموال، ثروت، پست و مقام، مسئولیت‌ها، انسان‌ها، سرمایه‌های انسانی و... امانت هستند. وظیفه هر مسلمانی بدون استثنا این است که به امانت خیانت نکند. 

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: حفظ امانت و حکم عدالت حتی در جوامع غیراسلامی هم، زیربنای یک جامعه سالم و انسانی است و هیچ جامعه‌ای خواه مادی و خواه الهی بدون این دو اصل سامان نمی‌گیرد. در حقیقت ادای امانت حفظ حقوق همه مردم است و اگر عدالت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

او حضور پای صندوق رأی را تأکید امام و مقام معظم رهبری دانست و افزود: اگر حضور امروز باشکوه باشد، هر کسی که رئیس‌جمهور شود مشروعیت بیشتری خواهد داشت. یک رأی هم مهم است. اولین وظیفه مهم ما مشارکت قوی و حضور حماسی و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است.

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: برای انتخاب اصلح به اطرافیان فرد نگاه کنیم. این ملت سابقه درخشان دارد و در طول تاریخ عزت و شرافت داشته است و نباید به امید دشمنان قسم خورده اسلام عزت، شرف، استقلال و قدرتمان را نادیده بگیریم. این ملت امروز قدرتمند است.

او اظهار کرد: کسی را انتخاب کنید که اهل دین، شرعیت، انقلاب و اهل اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی باشد. 

رضوی اردکانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در پیش است، گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است. در نظام دینی و اخلاقی حفظ حرمت و شخصیت زنان و دختران واجب است و نباید بگذاریم در اثر بی‌مبالاتی به ورطه فساد یا فحشایی که در غرب وجود دارد کشیده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار