امام جمعه کرمان گفت: امروز مردم سکان اجرایی کشور را به دست فردی می‌سپارند که حضور حداکثری پشتوانه اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه اول نماز جمعه (۱۵ تیر) با توجه به فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام گفت: حوادث تاریخی دارای جنبه‌های مثبت و منفی است و هر چه حادثه بزرگتر، این جنبه‌ها نیز مهمتر و دارای درس‌ها و عبرت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با افزودن اینکه یکی از حوادث بزرگ تاریخ بشریت و تاریخ اسلام، حادثه عاشورا است؛ تصریح کرد: پیوند تحلیل و تطبیق حادثه با زمان کنونی مهم است تا حادثه در زمان خود متوقف نباشد.

وی افزود:، اما ظرفیت تاریخ عاشورا و کربلا به گونه‌ای است که نه فقط زمان ما که تا حیات بشر بر کره خاکی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و راه آن توجه جدی به درس‌ها و عبرت‌های آن است.

امام جمعه کرمان درس‌های عاشورا را ناظر به هدایت و تربیت انسان و موثر در این امر دانست وگفت: حوادث سیاسی، اجتماعی در تاریخ بشریت جلوی روی ما است و باید از آن عبرت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه عدل جامعه از اصول نبوی، تهاجم به قداست‌ها و شکستن حرمت‌ها را از جمله عبرت‌های عاشورا است، بیان کرد: در کنار عبرت‌ها، درس‌های فراوانی از جمله توجه به معنویت، صبر و استقامت و مقاومت و درگیری با ظالم از تاریخ عاشورا می‌توان گرفت.

وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی گفت: کشف حجاب، پدیده خودجوش مردمی نبود بلکه تحریک خارجی بود که  ریشه عمده و قانونی کردن آن ناشی از فرهنگ منحط غرب بر ذهن و فکر رضاخان بود که هجمه همه جانبه‌ای به تغییر لباس و حجاب و لباس روحانیت کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف؛ صیانت انسان و حافظ حرکت او در مسیر الهی است؛ به هفته امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره و به همین مناسبت تاکید کرد: آمر و ناهی باید با زبان و عمل و قدرت جلوی منکرات را بگیرد.

وی سپس با بیان اینکه قوام جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه است؛ صحنه‌ای که قدرت مردم را به تصویر بکشد؛ گفت: یکی از این صحنه‌ها انتخابات است که مردم تاکنون آزمون مثبت و مفید خود را در دوره‌های مختلف پس دادند.

امام جمعه کرمان افزود: امروز مردم سکان اجرایی کشور را به دست فردی می‌سپارند که حضور حداکثری پشتیبانی برای او است و وظیفه بعدی انتخاب اصلح است؛ گرچه با کمال تاسف حرف‌هایی در مناظرات گفته شد که در شان رئیس جمهور تراز اسلامی نبود، اما امیدواریم امروز با انتخاب اصلح این مسئولیت به کسی واگذار شود که نهضت خدمت رسانی را همانگونه که دولت شهیدجمهور به دست گرفته بود، ادامه دهد.

وی تصریح کرد: فردای انتخابات باید همدلی و برادری و همراهی و در خدمت نظام و رهبری و حافظ خون شهدا بودن و در مقابل دشمنان ایستادن و دفاع از حقوق ملت فهیم و فداکار در صحنه‌های بین المللی و پیشرفت کشور و آرامش مردم در دستور کار رئیس جمهور منتخب و مردم باشد.

برچسب ها: نمازجمعه ، کشف حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار