نایب رئیس اتحادیه مرغداران گفت: طی یک هفته اخیر خرید حمایتی مرغ متوقف شد که این امر در کنار کندی صادرات و عرضه مرغ منجمد، منجر به روند کاهشی قیمت مرغ در بازار شده است.

سیدصدرالدین عظیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده حداقل ۶۶ هزارتومان است.

او با بیان اینکه صادرات مرغ متوقف نشده است، افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن مرغ صادر شده است، اما به دلیل اشباع بازار‌های هدف تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد.

عظیمی تولید ماهانه مرغ را ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ تا ۱۵ هزارتن مرغ تولیدی باید صادر شود.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ متوقف شده است، افزود: خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام طی یک هفته اخیر متوقف شده و قراردادی در این خصوص با مرغداران منعقد نشده است و از طرفی عرضه مرغ‌های منجمد در بازار منجر به روند کاهش قیمت در بازار شده است.

او از توزیع روزانه ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در بازار خبر داد و گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد، جوجه‌ریزی ماه‌های اخیر بالای ۱۵۰ میلیون قطعه بوده است.

خبرنگار: آزاده محبی

برچسب ها: تولید مرغ ، قیمت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار