آیت الله گرامی در ساعات اولیه آغاز رأی گیری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.

آیت الله محمدعلی گرامی از اساتید درس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه قم، روز جمعه با شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را درصندوق سیار ۱۷۴  انداخت.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برگزار شد و به علت عدم احراز آرا کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین پزشکیان و جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه موکول شد.

همزمان با سراسر کشور مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز جمعه در قم آغاز شد.

فرماندار قم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای برگزاری این دوره از انتخابات در قم پیش‌بینی شده که ۷۶ صندوق سیار است.

عباس ذاکریان افزود: از این مجموع ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، مستقر می‌باشد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک است.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار