رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد واقعی مردم سالاری دینی و بسترساز مشارکت و حضور مردم آگاه ایران در تعیین سرنوشت خود و کشور است.

موسی اعظمی گفت: بدون شک، چنانچه طبقات نخبگانی با قوت و قدرت وارد عرصه انتخابات شوند به عنوان چشمان بینای ملت آنها را در انتخاب صحیح و تشخیص تصمیم‌های درست از نادرست یاری می‌دهند.

او گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد واقعی مردم سالاری دینی و بسترساز مشارکت و حضور مردم آگاه ایران در تعیین سرنوشت خود و کشور بوده که موجبات اقتدار ملی و بین‌المللی را برای ایران در شرایط حساس کنونی فراهم خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: پانزدهم تیرماه روز حضور گسترده و تجلی همدلی مردم فرهیخته استان همدان همگام با مردم ایران برای شرکت در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری به منظور انتخاب جانشینی شایسته برای شهید جمهور خواهد بود و انشاالله این مردم فهیم و بصیر در مهد تاریخ و تمدن ایران حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید.

او گفت: جامعه علمی، نخبگانی و دانشگاهی به دلیل منزلت و جایگاه اجتماعی بالایی که در میان طبقات مردم جامعه دارند، به عنوان گروه مرجع و مورد اعتماد بخش وسیعی از افراد جامعه مورد توجه بوده و آنها به عنوان حلقه وصل بین ملت و حاکمیت می‌توانند باعث ایجاد آگاهی، روشنگری و تنویر در افکار عمومی شوند و به بصیرت‌بخشی و هدایتگری جامعه و مقعیت شناسی آنها کمک کنند. 

اعظمی گفت: این جمع نخبگانی در گذشته در بزنگاه‌ها همواره خود را موظف و مکلف به نقش آفرینی اجتماعی، همفکری و هم افزایی سیاسی مردم دانسته و نقش خطیر و مهم جامعه نخبگانی و دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان عزیز در این ایام سرنوشت ساز علاوه بر ترغیب و انگیزش مردم برای مشارکت در انتخابات و ایجاد شور انتخاباتی، جهت‌دهی اصلی به آرای مردمی در راستای انتخاب فرد اصلح، عملگرا و توانمند است. 

او گفت: تصمیم نهایی در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به آرای مردمی برمی‌گردد ولی باید دانست که افراد فرهیخته و پیشرو در هدایت افکار عمومی و اقناع سازی مردم برای تصمیم گیری مناسب بسیار موثر هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه بدون شک، چنانچه طبقات نخبگانی با قوت و قدرت وارد عرصه انتخابات شوند به عنوان چشمان بینای ملت آنها را در انتخاب صحیح و تشخیص تصمیم‌های درست از نادرست یاری می‌دهند، گفت: این گروه پیشرو هم شاخص‌های رئیس جهمور مقتدر و شایسته را خوب می‌شناسند و هم شرایط کنونی کشور را به خوبی تحلیل می‌کنند؛ بنابراین وظیفه ملی نخبگان عزیز به‌ویژه جوانان پرشور این است که راه روشن که همان حضور آگاهانه در انتخابات است را برای مردم آشکار سازند. 

اعظمی گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت بویژه شهید آیت الله دکتر رئیسی، به نوبه خود از عموم هم استانی‌های ارجمند، دانشگاهیان عزیز به ویژه جامعه نخبگان جوان استان دعوت می‌کنم تا در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، ضمن ایفای وظیفه روشنگری بار دیگر در انتخابات پیش رو حضوری پرشور داشته و فرد اصلح و کارآمد را بر اساس شاخص‌ها انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.