معاون وزیر بهداشت گفت: دولت سیزدهم ۳۴۰ خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این وزارتخانه در کشور ساخت و طبق برنامه باید تا سال آینده ۶۴۰ خوابگاه متاهلی جدید در کشور به بهره‌برداری برسد.

رئیسی امروز در مراسم بهره برداری از یک خوابگاه دانشجویی در گرگان گفت: ۲۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش وزارت بهداشت قرار دارند که از این تعداد ۴۲ هزار دانشجو متاهل هستند.

او افزود: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۸۰۰ خوابگاه متاهلی در سطح کشور وجود داشت، اما در سه سال گذشته ۳۲۰ خوابگاه جدید به ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی کشور اضافه شده است.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از توسعه خوابگاه‌های متاهلی در کشور خبر داد و گفت: ۶۲۰ ساختمان مازاد متعلق به وزارت بهداشت در استان‌ها شناسایی شده که طی امسال و سال آینده با تغییر کاربری به ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی اضافه می‌شود.

او افزود: به استان گلستان هم در مرحله اول ۲۰ باب و در مرحله دوم ۶۰ بابت خوابگاه متاهلی تعلق خواهد گرفت.

رئیسی از پرداخت تسهیلات به ۱۰۲ هزار دانشجو خبر داد و گفت: در چند سال گذشته هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده که مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به دو سال گذشته است.

گلفیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: امروز مجموعه خوابگاه دانشجویی که در گذشته استیجاری بوده و حالا به تملک دانشگاه علوم پزشکی گلستان درآمده است بهره برداری شد.

او افزود: این خوابگاه در وسعت ۶ هزار متر و همچنین هزار متر ساختمان دیگر از اول مهر امسال پذیرای دانشجویان خواهد بود.

گلفیروزی ادامه داد: در دولت سیزدهم سه خوابگاه به ظرفیت هزار و صد نفر به ظرفیت استان اضافه شد.

او گفت: مجموع ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هزار و ۷۵۰ دانشجو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.