در مراسم تسلیم استوارنامه سفیر استرالیا به سرپرست ریاست جمهوری مطرح شد؛

مخبر: اشتراک‌گذاری توانمندی‌های ایران و استرالیا تامین منافع دو ملت را به همراه دارد

سرپرست ریاست جمهوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را از جمله مهمترین و دردناک‌ترین مسائل دانست.

محمد مخبر در مراسم دریافت استوارنامه آقای «ایان مک کنویل» سفیر جدید استرالیا ضمن آرزوی موفقیت برای وی در ماموریت خود، پیشینه نسبتا طولانی و تعاملات علمی و آموزشی را از جمله وجوه برجسته روابط جمهوری اسلامی ایران و استرالیا عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور به ویژه در بخش صنعت، علم و فناوری، کشاورزی و دامپروری، بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا دارای توانمندی‌ها و امکانات قابل توجهی هستند که اشتراک‌گذاری آنها تامین منافع دو ملت را به همراه خواهد داشت، تلاش سفیر جدید استرالیا برای توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین را خواستار شد.

مخبر همچنین جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را از جمله مهمترین و دردناک‌ترین مسائل مبتلابه جهان امروز دانست و بر اهمیت نقش‌آفرینی استرالیا برای توقف این جنایت به هر شکل ممکن تاکید کرد.

«ایان مک کنویل» سفیر جدید استرالیا نیز فقدان رئیس جمهور شهید ایران را ضایعه‌ای تاسف‌بار و غم‌انگیز خواند و ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، روابط ۵۶ ساله ایران و استرالیا را مملو از مفاهیم مشترک میان دو کشور و دو ملت و زمینه‌ای مناسب برای توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها دانست و بر تلاش خود در جهت زمینه‌سازی برای تحقق این هدف مهم تاکید کرد.

سفیر جدید استرالیا در ادامه با بیان اینکه کشورش با نگرانی تحولات منطقه غرب آسیا به ویژه آنچه را در غزه در حال وقوع است، دنبال می‌کند، به حمایت استرالیا از قطعنامه اخیر سازمان ملل در حمایت از حقوق ملت فلسطین اشاره و از نقش محوری و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای برای استقرار صلح و ثبات و حمایت از مردم فلسطین تجلیل کرد.

وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای ملت ایران در انتخابات پیش‌رو گفت: مدیریت و برگزاری موفق دور اول این انتخابات در فضایی امن و آرام برای ما بسیار جالب توجه بود و برای ملت ایران در دور دوم این انتخابات آرزوی موفقیت داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار