برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی

هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کشور میزبان انجام شده و این انتخابات روز جمعه آینده در شماری از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در دو شهر مکه و مدینه برگزار خواهد شد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، ضمن اعلام این مطلب عنوان شد که در روز برگزاری انتخابات حدود ۲۰ هزار زائر در مکه و ۱۱ هزار نفر در مدینه حضور دارند و برای اخذ رای از حجاج در دو شهر مکه و مدینه صندوق‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده و این موارد به کشور میزبان هم منتقل شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم تعامل و همکاری همه واحد‌ها و دست‌اندرکاران ذی‌ربط برای اخذ رای از حجاج از جمله زائرین کاروان‌های خروجی به سمت مدینه و جده تأکید کرد.

وی در ادامه این جلسه بار دیگر خواستار برگزاری جلسات متنوع با هدف رضایتمندی بیشتر زائران در فرصت حضور در سرزمین وحی شد و به دست‌اندرکاران اجرایی و فرهنگی توصیه کرد که برنامه‌ریزی در این زمینه را در اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد: مدیران و عوامل نیز همچون روز‌های اول برای خدمات‌رسانی به زائران در صحنه حضور داشته باشند تا به زحمات چند هفته‌ای آنان خدشه‌ای وارد نشود.

سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ارتباط با این نکات و اظهارات مطرح شده در خصوص احتمال جلو افتادن تاریخ بازگشت زائران، توضیحاتی بیان کرد و از معاون حج و زیارت خواست که در هماهنگی با مسئولان هواپیمایی این موضوع را پیگیری کند و اطلاع‌رسانی لازم به کاروان‌ها صورت گیرد.

غلامرضا رضایی؛ معاون حج و عمره سازمان حج هم به اجرای برنامه‌های جدید برای زائران به دنبال توصیه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای پر کردن اوقات فراغت حجاج اشاره کرد و گفت: همکاران در تلاش هستند تا جدول پروازی جدید ظرف ساعات آینده آماده و اعلام شود.

وی تعداد زائران تا بامداد امروز در شهر‌های مدینه و مکه را به ترتیب ۹۸۸۳ و ۳۶۹۷۳ نفراعلام کرد و گفت: حدود ۴۵ درصد زائران تاکنون از دو فرودگاه جده و مدینه به میهن اسلامی منتقل شده‌اند.

گزارش حسین اژدری؛ مسئول واحد راهنمایان و امداد در مورد برنامه‌های این واحد در حج تمتع ۱۴۰۳ و آسیب‌شناسی از فعالیت‌های صورت گرفته و طاهر دوردی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره آخرین وضعیت زائران بیمار از دیگر محور‌های این جلسه بود.

درودی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ زائر در بیمارستان‌های عربستان بستری و تحت درمان قرار دارند، گفت: تاکنون ۸۶ بیمار و همراه با هماهنگی هواپیمایی از طریق پرواز‌های فرودگاه جده به ایران منتقل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار