خرید تضمینی محصول راهبردی گندم از کشاورزان استان مرکزی در ۱۱ مرکز آغاز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به آغاز خرید گندم در استان گفت: هرساله خرید گندم، برداشت و تحویل از کشاورزان استان در دهه اول خرداد شروع می‌شود. امسال از ۶ خرداد خرید گندم از کشاورزان و از شهرستان‌های ساوه و زرندیه آغاز شده است.

ملکی افزود: اکنون ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب دستورالعمل‌ها تحویل مراکز خرید شده که ۱۱ مرکز خرید در استان فعال شدند البته پیش‌بینی ۳۰ مرکز خرید شده است. در همه شهرستان‌ها به جز شازند و تفرش تحویل گندم به مراکز خرید و سیلو‌ها انجام می‌شود و خرید گندم تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و تاکنون هزار و ۶۰۰ کشاورز گندم‌های خود را تحویل دادند و بقیه نیز در حال ارسال به سیلو‌ها و مراکز خرید است. در کشور تقریبا ۵ درصد افزایش خرید گندم داریم و در استان مرکزی بیش از ۱۰ درصد خرید گندم را ثبت می‌کنیم البته پیش‌بینی می‌شود این مقدار بیشتر شود.

او گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ بیش از ۱۹۰ درصد رشد خرید گندم داشتیم. افزون بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان‌ها هم تامین می‌کنیم به طوری که اکنون گندم به سیستان و بلوچستان، خراسان و حدود ۱۵ استان دیگر صادر می‌شود.

برچسب ها: خرید ، تضمینی ، محصول ، راهبردی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.