تشکیل ۳ پرونده تخلف صنفی قاچاق در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کشف ۳ پرونده تخلف صنفی قاچاق و عرضه خارج از شبکه طی روز‌های گذشته در استان خبر داد.

 پایدار با بیان اینکه در ابلاغیه‌های متعدد از فعالین تجاری و بازرگانی و حتی صاحبان صنایع خواسته شده تا مشخصات و اطلاعات مراکز نگهداری و انبارش کالا‌های خود را در سامانه انبار‌ها درج کنند اظهار کرد: هفته گذشته ضمن پایش و رصد سامانه‌ای و گشت مشترک کارگروه قاچاق و سازمان غذا و دارو پرونده تخلف صنفی قاچاق یک مرکز نگهداری کالا به علت عدم درج اطلاعات به ارزش ۱۶ میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ادامه داد: در همین راستا پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه برای یک واحد تولید بتن آماده به دلیل عدم ثبت اطلاعات محل انبارش و صورتحساب‌های فروش در سامانه جامع تجارت به ارزش دویست میلیون تومان تشکیل و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

پایدار با اشاره به پرونده سوم و فروش سهمیه ورق یک واحد صنعتی فولادی تولیدکننده انواع پروفیل اظهار داشت: در این پرونده تخلف شرکت مورد نظر به ارزش ۶۵ میلیارد تومان به دلیل عرضه غیرقانونی ورق سهمیه‌ای و همچنین عدم درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت محرز و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان بار دیگر تاکید کرد: ثبت اطلاعات نگهداری کالا از جمله مواد اولیه و فروش در سامانه جامع تجارت و انبار الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.