معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم:

تعیین خلافی ساخت‌وساز در قم هوشمندسازی می‌شود

متین‌ فر گفت: به منظور کاهش خطا‌های عمدی و سهوی،پیاده‌سازی محاسبه هوشمند تحلیل خلافی ساختمان در دستور کار قرار دارد.

مجید متین‌ فر،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مراحل مختلف هوشمندسازی فرایند‌های شهرسازی در شهرداری قم اظهار کرد: هوشمندسازی اعلام ضابطه، هوشمندسازی تعیین خلاف و هوشمندسازی محاسبه عوارض از جمله مسائل این حوزه است.

وی افزود: در حال تکمیل پیاده‌سازی فرمول‌ها، برقرار ارتباطات و به‌روزرسانی فرآیند‌ها برای هوشمندسازی این مسیر‌ها هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیاده‌سازی و هوشمندسازی چیدمان در طبقات در اعلام ضابطه، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اعلام ضابطه و نحوه چیده‌مان و محاسبه مازاد تراکم، امکان محاسبه سیستمی این موارد در سیستم یکپارچه ایجاد شده است.

متین‌فر با اشاره به اهمیت هوشمندسازی محاسبه مازاد تراکم در اعلام ضابطه تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در محاسبه عوارض میزان مازاد تراکم هر طبقه به صورت مجزا است که امکان این کار در سیستم یکپارچه فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر نحوه محاسبه عوارض اصلاح پروانه و محاسبه کلی عوارض پذیره مسکونی نیاز است که در کنترل نقشه به صورت سیستمی محاسبه متراژ مازاد تراکم صورت گیرد و از سوی دیگر نیاز به مقایسه متراژ پروانه هر طبقه با پروانه قبلی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مسئله تعیین خلاف هوشمند اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌های پیش رو و اهداف آتی کاهش دخالت کاربر در تعیین خلاف و کاهش اعلام سلیقه در تعیین خلاف است.

متین‌فر گفت: آرای کمیسیون ماده صد یکی از موضوعات مهم در محاسبه هزینه‌های اخذ پایان کار است که اساس و پایه آن گزارش تعیین خلاف است.

وی افزود: به منظور توسعه بستر شهر الکترونیک و کاهش خطا‌های عمدی و سهوی در تعیین خلاف و پیاده‌سازی محاسبه هوشمند تحلیل خلاف ساختمان در دستور کار قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار