متقاضیان تأیید نهایی قم در طرح نهضت ملی مسکن به‌مرور تخصیص زمین می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که وضعیت پرونده آنان در وضعیت تایید نهایی است با اولویت زمان ثبت‌نام به‌مرور تخصیص زمین خواهند شد.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: در استان قم بیش از ۳۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در وضعیت تایید اولیه و نهایی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: بخشی از این متقاضیان، ثبت‌نام‌کنندگان سال ۱۴۰۰ هستند که در اولویت قرار خواهند داشت.

زنجیرانی در خصوص نحوه تخصیص زمین این افراد گفت: تخصیص زمین و سایت مربوطه با در نظرگرفتن تاریخ ثبت‌نام و در شرایط مشابه با فرایند قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

او ادامه داد: به مرور اراضی سایت‌های پرنیان و قنوات، قطعه بندی و تفکیک می‌شود که به فراخور قطعات تفکیک شده، مرحله به مرحله به متقاضیان تخصیص زمین داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم تصریح کرد:‌مراجعه یا عدم مراجعه این افراد به اداره‌کل و اخذ دستور و حضور در برنامه دیدار و ملاقات مردمی تاثیری در تسریع تخصیص زمین نخواهد داشت و طبق روال گفته شده و با اولویت ثبت نام کنندگان سال ۱۴۰۰ تخصیص‌ها انجام می‌شود، اولویت تخصیص زمین با متاهلین است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، حدود هفت هزار متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و دریافت زمین نیز در وضعیت تایید اولیه و تایید نهایی هستند که این متقاضیان نیز براساس زمان ثبت نام تخصیص خواهند شد.

۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۳ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار