تاکید بر نقش آموزش در کاهش ورودی افراد با محکومیت‌های مالی به زندان

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های ستاد دیه فرهنگ سازی به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت‌های مالی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری  استان یزد در نشست هیئت امناء ستاد دیه استان ضمن تقدیر رو تشکر از زحمات صورت گرفته در ستاد دیه استان در و برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضاییه و جشن گلریزان زورخانه‌ای گفت: یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه باید به منظور کاهش ورود افراد با محکومیت‌های مالی به زندان باشد.

 وی در ادامه با تاکید بر نقش آموزش در کاهش ورودی افراد با محکومیت‌های مالی به زندان به گفت: تیم تولید محتوای تیم تولید محتوای ستاد دیه استان با کمک و حمایت معاونت پیشگیری دادگستری، محتوا‌های آموزشی جذابی تهیه نمایند که به صورت پر تکرار در فضای مجازی به آگاهی بخشی مخاطبان بپردازد.

 حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی همچنین ضمن تشریح مقررات رای وحدت رویه گفت: باید با تدبیر، راه انتقال به قصد فرار از دین را بر افردا سود جو بست.

وی در پایان افزود: در بررسی درخواست اعسار، پیشینه‌های مالی شخص مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف اعسار به صورت واضح مشخص تا به یاری خدا تصمیم‌هایی اخذ گردد که حقوق مردم به نفع شایسته و مطلوب دفاع شود.

در ابتدای این نشست سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن ارائه آمار و عملکرد ستاد دیه استان یزد در سه ماهه نخست سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۶ زندانی غیر عمد از زندان آزاد شدند که این موضوع نتیجه کمک‌های مردم دارالعباده و همت اعضاء هیئت امناء و کارکنان این ستاد مردمی بوده است.

عظیمی در ادامه با اشاره به ایام ماه محرم گفت: در سال جاری نیز برای پنجمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش هرهیئت آزادی یک زندانی کنیم و با مشارکت شهرداری یزد، صدا وسیما، سازمان تبلغیات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی استان بتوانیم با جذب کمک‌های هیئات عزاداری زمینه آزادی زندانیان غیر عمد را فراهم نماییم.

گفتنی است در ادامه این نشست ۱۱ پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده‌ها به امضا اعضاء این جلسه رسید.

نشست هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه مدیر نمایندگی ستاد دیه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیر کل صداو سیمای مرکز استان، مدیر عامل گروه پیشگامان کویر یزد، مدیر عامل شرکت سیم و کابل ستاره، محقق و مسئول گروه تحقیق ستاد دیه و کارکنان ستاد به مزیبانی دادگستری کل استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.