۳ استان کشور رکورددار زمین‌خواری در سه ماه گذشته شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه استان تهران، خوزستان و فارس رکورددار تعرض اراضی و زمین‌خواری در کشور شده‌اند.

 ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین در گفت وگو  با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان با بیان اینکه جلوگیری از افزایش تعرض به اراضی دولتی یکی از مهم ترین اقدامات در سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت: از سال گذشته برنامه ریزی های دقیقی برای جلوگیری از افزایش میزان تعرض به اراضی دولتی انجام شده و در این  زمینه هم توانسته ایم رتبه های بسیار خوبی را به دست بیاوریم.

وی افزود: با استفاده از توان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سه ماه ابتدای امسال  موفق به رفع فوری یک‌هزار و ۲۱۵مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت حدود ۴۳۵ هکتار شده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یگان حفاظت در ۳ ماه گذشته ۸۳ مورد حکم قطعی رفع تصرف را هم اجرا کرده است، افزود: مساحت اراضی آزاد شده توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور بیش از ۲۰۸ هکتار زمین بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است.

او گفت: بیشترین میزان وقوع تعرض در سه ماه نخست امسال در استان‌های تهران، فارس و خوزستان صورت گرفته است.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار