مدیرکل راه آهن قم خبر داد؛

جابجایی روزانه بیش از هشت هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی قم

مدیرکل راه آهن قم گفت: با تردد روزانه بیش از هشت هزار مسافر، راه‌آهن قم بعد از ایستگاه‌های مشهد و تهران به‌عنوان سومین ایستگاه کشور در جابه‌جایی مسافر محسوب می‌شود.

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن قم با بیان اینکه روزانه افزون بر هشت هزار مسافر توسط ناوگان ریلی این استان جابه‌جا می‌شود، گفت: راه‌آهن قم با جابه‌جایی ۸۳۴ هزار و ۶۳۰ نفر در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته‌است.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابه‌جایی مسافر در سه‌ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی را شاهد بودیم، افزود: آمار خروجی مسافر در سه ماهه نخست امسال، ۴۱۷ هزار و ۲۱۸ نفر بوده که ۱۲ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: آمار ورودی مسافر در مجموع سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز ۴۱۷ هزار و ۴۱۲ مسافر بوده که در این مورد نیز رشد ۱۲ درصدی داشته‌ایم.

دباغ ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ در همین مدت ورودی و خروجی مسافر مجموعاً ۷۴۴ هزار و ۷۶۸ نفر بوده‌است.

وی گفت: با تردد روزانه بیش از هشت هزار مسافر، راه‌آهن قم بعد از ایستگاه‌های مشهد و تهران به‌عنوان سومین ایستگاه کشور در بحث جابه‌جایی مسافر محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال گسترده مردم و زائران حضرت معصومه (س) از قطار‌های مسافری قم به تهران و بالعکس و با افزایش تعداد رام قطار‌های در این مسیر شاهد رشد چشمگیر مسافر در این مسیر هستیم که امیدواریم در سالجاری با افزایش مجدد تعداد رام قطار‌های حومه‌ای بتوانیم خادمی خوبی برای زائرین و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت (س) باشیم.

راه‌آهن قم بیش از ۵۴۰ کیلومتر خط اصلی، ۶۳ کیلومتر خطوط فرعی دارد و متشکل از ۱۸ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۸ مسافر در روز، ورود و خروج بیش از ۳۲ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج روزانه ۴۸ رام قطار مسافری و ۹۰۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه (س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار