آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مرودشت مهار شد

آتش‌سوزی که روز‌های گذشته در حاشیه بهشت گمشده و منطقه تنگ بستانک شهرستان مرودشت رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی بسیجیان، پایگاه مقاومت و سمن‌های محلی بخش کامفیروز جنوبی مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: این آتش‌سوزی در حاشیه تنگ بستانک، معروف به مور سیرک رخ داد و به سرعت در حال گسترش بود و با تلاش نیرو‌های دوستدار محیط زیست مهار شد.

 یوسف حسنی در ادامه گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه تنگ بستانک نیرو‌های یگان این اداره با نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی، بسیجیان و سمن‌ها در محل حاضرشده و با تجهیزات در اختیار مانع گسترش آتش به محدوده با پوشش درختی شدند.

او بیان کرد: در این رخداد بخش کوچکی از محل که دارای پوشش علفی بود طعمه حریق شد، با توجه به بارندگی فصلی پوشش گیاهی افزایش یافته و پس از خشک شدن با کوچک‌ترین سهل‌انگاری دچار حریق شده و کنترل آن در مناطق صعب‌العبور سخت می‌شود که این امر می‌تواند باعث آسیب به زیستگاه حیات وحش شود.

حسنی خواستار دقت بیشتر گردشگران در عبور از مناطق شد و افزود: عرصه‌های طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل‌ها از جمله مناطقی هستند که طی سال‌های اخیر از تیغ سهل‌انگاری انسانی زخم‌های زیادی خورده است که شاید درمان آن سال‌ها و قرن‌ها زمان ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار