معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بیش از 250 برنامه برای کاهش آسیب‌های پر خطر در زندان‌های کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی شمس ظهر امروز در حاشیه بازدید از زندان این شهر اظهار داشت: عمده این برنامه‌ها فعالیت‌های فرهنگی است که در تمام زندان‌ها در حال اجرا و برگزاری است.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، حرفه آموزی، کلاس‌های نهضت سواد آموزی از مهمترین این برنامه‌هاست.
این مسئول ابراز داشت: در برخی از زندان‌ها شعبه‌هایی از دانشگاه نیز دایر است که مددجویان پس از قبولی در کنکور سراسری می‌توانند در آن مشغول به تحصیل شوند.
شمس، زندان میناب را از حیث انجام برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و اصلاحی مناسب و خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای و آموزش اشتغال زندانیان در این زندان قابل تقدیر است.

* نیازی به راه‌اندازی بند نسوان در زندان میناب نیست
وی در خصوص احداث بند نسوان در زندان میناب گفت: در حالت کلی سیاست کشور بر این است که زندان زنان وجود نداشته باشد و با توجه به حجم کم زندانیان زن و این که قضات معمولاً با جریمه و موارد جایگزین حبس با زنان مجرم برخورد می‌کنند نیازی به راه‌اندازی بند ویژه نسوان احساس نمی‌شود و تعداد کم آنان به زندان مرکز استان منتقل می‌شوند.

* ورود معتادان به زندان ممنوع است
این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد جلوگیری از ورود زندانیان معتاد به زندان‌ها گفت: ورود معتادان به زندان‌ها ممنوع است و باید به مراکز بازپروری منتقل شوند، ولی برای افرادی که با جرمی نظیر سرقت، قتل و آدم ربایی و یا سایر جرایم به حبس محکوم می‌شوند اقداماتی برای ترک اعتیاد آنان صورت می‌گیرد.
معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین در خصوص تفکیک زندانیان بر اساس نوع جرم و بزه در زندان‌ها ابراز داشت: عناوین مجرمانه زیاد است و طور قطع به تعداد عناوین جرم فضا برای نگهداری زندانیان وجود ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.