یک کرمان میهمان امیرالمؤمنین علی + فیلم و عکس

میهمانی کیلومتری عیدغدیر دیشب در کرمان فضای شهر را پر از شادی کرد.

باحضور تعدادی از موکب‌های مردمی و برخی دستگاه‌های فرهنگی جشن بزرگ عید غدیر خم با عنوان گذر امیرالمومنین علی (ع) در خیابان اصلی شهر کرمان برگزار شد.

از چهار راه سمیه کرمان محور عبوری به سمت خیابان شریعتی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود شده و پیاده راه سازی انجام شده است.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

کمی جلوتر برای حفظ امنیت میهمانان گیت بازرسی قرار دارد و سپس بوی دود واسپند و گلاب مشام میهمانان را پرمی کند. 

وارد که می‌شوی تماما پر از شادی می‌شوی مداحی‌های پرشور با نام علی مولا، علی علی در حال پخش است وخانواده‌های کرمان دریک شادپیمایی بزرگ شربت وشکلات وشیرینی به دست درحال عبور هستند.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

برخی خانواده‌ها کالسکه فرزندان خود را بیرون آورده واز خنکای شبانه هوای کرمان استفاده می‌کنند، خانمی از پشت سر به آقای جلویی می‌پرسد بچه تون دختره یا پسر و یک بسته ماشین کوچک همراه با شکلات در دستان پدر نوزاد می‌دهد ومی رود.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

این سوتر آقایی با صدایی بلند مردم را برای صرف آش رشته داغ دعوت می‌کند و کنار وی یک نفر با صدای بلند می‌گوید شربت علوی بفرما.

موکب جلویی خدمات فرهنگی دارد و فضای کنشگری جالبی ویژه انتخابات راه انداخته است که درنوع خود جالب توجه است، موکب‌هایی مانند مادرانه که مشاوره برای زنان جوان در آستانه بارداری دارد، موکب آموزش وپرورش، موکب‌های مردمی فرهنگی که همگی با اقلام فرهنگی و مسابقه و سرگرمی‌های شاد دراین گذرمبارک حضور دارند همگی به عشق امیرالمومنین علی (ع) اینجا حضور دارند.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

صدای ریزدخترانه سرود خوانی توجهم را به سمت چپ جلب می‌کند گروهی از دختران با سنین متفاوت درحال سرود خواندن برای علی (ع) هستند و مردم زیادی به تماشا ایستاده اند.

حضور مردم از اقشار مختلف محجبه وکم حجاب و زن و مرد دراین جشن بزرگ دیدنی است گویی تنها شبی است که همه مهربانانه باهم برخورد می‌کنند، نام زیبای امیرالمومنین علی (ع) الفت قلوب خاصی ایجاد کرده است.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

ایمان سالاری جوان کرمانی است که برگزاری این گذرعلوی را با کمک گروهی از جوانان کرمانی رقم زده است.

وی در گفت و گو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با قدردانی از تمام گروه‌های مردمی که پای کار آمدندگفت: باید تشکر ویژه‌ای از شهرداری کرمان داشته باشیم که دربرگزاری جشن به ما کمک کردند وفضای شهری را مناسب جشن تدارک دیدند.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

سالاری با قدردانی ویژه از شورای تامین کرمان که برای برگزاری این جشن کمک وهمراهی کردند گفت: کرمان برای شکستن فضای امنیتی که بعضا احساس می‌کنند در کرمان وجود دارد ومانع برگزاری جشن‌های چنینی است، نیاز به برگزاری جشنی در این سطح در اصلی‌ترین خیابان اصلی شهر کرمان داشت.

وی افزود: ۸۰ موکب برای حضور در این گذر علوی ثبت نام کردند که حدودا ۱۰ موکب حضور نداشتند و بقیه موکب‌ها در بخش‌های فرهنگی، اخلاقی، کودکانه، مادرانه، اطعام غدیرومانند آن فعال بودند.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

وی از طبخ و توزیع ۱۱۰ دیگ آش همزمان با عید غدیرخم دراین میهمانی علوی خبرداد وگفت: با کمک محبین امیرالمومنین علی (ع) آش نذری بین مردم کرمان توزیع شد.

وی با اشاره به استقبال بالای مردم از این جشن خواستار برگزاری جشن‌های بیشتر در اعیاد ومناسبت‌ها برای تزریق روحیه شادی در مردم کرمان شد.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

همین گونه که از مسیرمی گذرم چشمم به موکبی می‌افتد که یک دختر نوجوان محجبه آن را مدیریت می‌کند.
اولین تجربه موکب داری اش هست و در قدم اول برای کسانی که همزمان با عید غدیر متولد شده اند، کیک تولد پخته و درحال توزیع قطعات شیرین کیک بین میهمانانی هستند که صف کشیده اند تا کام شان را شیرین کنند.

بساط چای عراقی مرا یاد اربعین می‌اندازد ودعا می‌کنم که عیدی غدیر سفرکربلادر ایام اربعین باشد.

یک کرمان میهمان امیرالمومنین علی

کم کم از محوطه جشن بیرون می‌آیم که صدای شلیک گلولگه‌های نورانی حواسم را پرت آسمان می‌کند ماه در گوشه آسمان چشمک می‌زند ونورافشانی صدای جیغ و دست شادی مردم کرمان را بلند کرده است. کاش همیشه بساط شادی در شهرم فراهم باشد.

مرضیه السادات حسینی راد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.