توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه فضا‌های کتابخانه را جزو برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: ایجاد کتابخانه‌ها می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشد.

مهدی رمضانی در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی شهرستان قروه، فضای این کتابخانه با فضای بسیار متعدد و خدمات بسیار متنوع و گونانگونی که قرار است ارائه دهد، می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی خطه مفاخر و مشاهیر استان و شهرستان نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه روند خدمت‌رسانی در کشور متوقف نشده است، گفت: فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه بسیار مناسب است و افراد می‌توانند برای تمرکز بیشتر از این فضا برای مطالعه استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد و دغدغه اصلی ما در نهاد کتابخانه‌ها ایجاد و ماندگاری تعلقات عاطفی مبتنی بر خدمت است، افزود: همه این روز‌ها زودگذر است، آنچه که به یادگار خواهد ماند کار عملی نیک و مثبت اثرگذار است. 

رمضانی توسعه فضا‌های کتابخانه و رفع مشکلات معیشتی همکاران را جزو برنامه‌های اولویت‌دار نهاد کتابخانه‌ها در کشور عنوان و بیان کرد: نیروی انسانی جزو ارزشمندترین سرمایه‌های‌مان هستند که همواره آنان را حفظ خواهیم کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و قدرشناسی از خدمات و نگاه مثبت ایشان به حوزه کتابخانه‌ها اظهار کرد: این کتابخانه با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران بعد از سال‌ها به اتمام رسید کما اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مشابه زیادی در دولت سیزدهم در کشور به اتمام رسید. ۱۳۰ پروژه ناتمام ۱۰، ۱۲ و ۱۸ ساله در حوزه کتابخانه‌های کشور داشتیم که قرار بوده تا قبل از این دولت به اتمام برسانیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای رفع نواقصات و تجهیز بیشتر این فضای کتابخانه را داریم و امید که نحوه ارائه خدمات این کتابخانه در شأن فضایی که به نام شهید رئیسی مزین شده است، باشد.

 در سراسر کشور ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه وجود دارد که حدود یک هزار و ۱۰۰ کتابخانه خصوصی و مشارکتی است و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه نهادی است که مستقیماً زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.