حدود ۲ هزار میلیارد ریال طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی اجرا شد

 نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های تنش آبی استان هزینه شد.

محمدمهدی شهریاری گفت: طرح جهاد آبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی "پایین دست شیرین دره"، "کهنه جلگه"، "پرسه سو" و زیدرسرانی" استان در حال اجرا است و تاکنون ۱۹ روستا در این طرح از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

وی افزود: هزینه کل اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه اجرا می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۱۶۴ روستای استان با ۹۰ هزار نفر جمعیت با اجرای کامل این طرح از نعمت آب پایدار بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح جهادآبرسانی استان در سال گذشته گام‌های مثبتی داشته به گونه‌ای که سه هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب احداث و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال نیز اجرا شده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح و توسعه ۶۵ کیلومتر خط انتقال و احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه‌های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن‌ها در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

برچسب ها: جهادآبرسانی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.