توزیع بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی در جشن غدیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی میان فقرا و مساکین از محل نیت موقوفه حاج عبدالله زارع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی گفت: حاج عبدالله زارع فرزند آقا محمدتقی شیرازی در قرن گذشته یک زارع و کشاورز بود که در اطراف شیراز زراعت می‌کرد. این واقف ارجمند ساکن محله درب شازده شیراز بود و پس از وفات بنا به وصیت خودش در بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) شیراز به خاک سپرده شد.

موسوی ادامه داد: مرحوم زارع در زمان حیات وصیت کرد، جمیع دارایی و مایملکش را وقف بر سفره و اطعام شیعیان امیرالمومنین (ع) کنند، به نحوی که هر سال در روز عید غدیر چنان که توصیه شده است، فقرا و مساکین از سادات و ... را اطعام کنند.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: در وقف‌نامه موقوفه حاج عبدالله زارع تاکید شده است، در صورت تعذر و وجود عذر و سختی برای برگزاری سفره اطعام وجه آن را نقدا به فقرا و مساکین پرداخت کنند.

او با بیان اینکه این موقوفه ۱۴ ذی‌القعده سال ۱۲۸۸ هجری قمری به ثبت رسید و اکنون زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۴ شیراز مدیریت می‌شود، گفت: امسال با هدف اجرای نیت این واقف از محل عواید موقوفه مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با همکاری اداره کمیته امداد و در قالب تهیه بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی به مددجویان از فقرا مساکین در روز عید غدیر اهدا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار