سازمان جهانی بهداشت: اسکله آمریکایی کمکی به امدادرسانی به مردم فلسطین نمی‌کند

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت اسکله آمریکایی در سواحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ناکافی دانست.

آمریکا به دلیل ناتوانی در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌ها بشردوستانه به غزه، در اقدامی نمادین و با هدف فریب افکار عمومی اقدام به ساختن یک اسکله دریایی با هزینه ۲۳۰ میلیون دلار در سواحل این باریکه کرد. با این حال، این اسکله موقت ۳ بار تاکنون آسیب دیده و عملا در انجام وظایف خود ناتوان بوده است. 

به گزارش الجزیره، هنان بلخی، مدیر سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه امروز (دوشنبه) اعلام کرد اسلکه موقت ساخته شده از سوی آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند کمک کافی به فلسطینیان در غزه را تامین کند. 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون میزان بسیار کمی کمک از طریق این اسکله موقت وارد غزه شده است به طوری که جوابگوی نیاز گسترده فلسطینیان نیست. ما بار دیگر بر ضرورت بازگشایی مرز‌های زمینی با هدف ورود گسترده و موثر کمک‌های امدادی به این باریکه تاکید داریم. 

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان جهانی بهداشت در مرز مصر منتظر اجازه ورود به غزه هستند. تنها ۳ کامیون اجازه ورود به غزه از طریق گذرگاه مرزی کریم ابوسالم را دریافت کرده اند. 

از ماه مِی میلادی که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات زمینی در رفح را آغاز کرده میزان کمک‌های ورودی به غزه ۶۷ درصد کاهش یافته است. 

از هفتم ماه مِی، ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را اشغال و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را متوقف کرده اند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۳
آنریکا همیشه مخالف حقوق بشر بوده وهست لازم نیست به تعهدات آن وحرفهای آنها گوش کنیم
آخرین اخبار