افتتاح فاز نخست بیمارستان شهید رییسی تا پایان تیر ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: فاز نخست بیمارستان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در استان رو به اتمام است و پایان تیرماه افتتاح می‌شود.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان گفت: پنج هزار میلیارد ریال تا به امروز برای بیمارستان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی (۷۰۰ تختخوابی) در استان هزینه شده و ادامه ساخت آن به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید رجایی قزوین نیز قرار بود در سفر شهید رییسی به استان قزوین با هدف توسعه فضا‌های درمانی استان تکمیل شده و در ماه‌های آتی به بهره برداری برسد که این مهم نیز در دستور کار کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به جابه جایی قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین بیمارستان روانی استان قزوین یعنی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این جابه‌جایی در اواخر سال آتی صورت می‌گیرد، همچنین آغاز ساخت بیمارستان شهر آبیک و اجرای طرح‌های دیگر درمانی در حوزه بهداشت و درمان نیز هدفگذاری شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شوند.

رجحانی با اشاره به توسعه طرح‌های عمرانی استان در دولت سیزدهم، توضیح داد: یکی از قله‌های مهم اقدامات دولت سیزدهم، سفر پربرکت شهید جمهور بود که اعتباری معادل ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی به قزوین اختصاص داد تا تمام گره‌ها و مشکلات عمده استان به زودی مرتفع شود.

وی ادامه داد: پرداختن به مشکلات زمین مانده مسکن از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان قزوین بود که به خوبی صورت گرفت و رسیدگی به موضوعات برق و آب استان نیز همچنان در دستور کار قرار دارد، یا این نکته امروز شاهد هستیم زیرساخت‌های نقاط مختلف استان از جمله عظیمیه برای گسترش و توسعه شهر فراهم شده است.

این مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در حوزه آب اشاره کرد و گفت: افتتاح سد نهب در هفته جاری انجام می‌شود که در تامین آبیاری کشاورزی بسیار اثرگذار خواهد بود و همچنین سد بالاخانلو نیز آبگیری خواهد شد که در حوزه بهره وری آب قزوین پایلوت نمونه در کل کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: راه ۲۰ ساله الموت به زودی بهره برداری شده و همچنین مشکل تامین مالی برای ادامه راه الموت از تنکابن به بعد نیز درحال پیگیری است.

رجحانی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی و عمران و آبادی روستایی استان قزوین گفت: حجم خدمت رسانی به راه‌های روستایی و طرح‌های آبادانی در استان قزوین رشد چندبرابری داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: تفاهم نامه‌ای در دولت سیزدهم برای توسعه طرح‌های دانش بنیان استان قزوین با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به امضا رسید که استان راد در اجرای طرح‌های دانش بنیان پیشرو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار