استفاده ۹۵ درصدی پزشکان قزوینی از نسخه‌های الکترونیکی

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی قزوین گفت: هم اکنون ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد استان به صورت فعال از نسخه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

دکتر کامبیز شقاقی  معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی قزوین گفت: خوشبختانه الکترونیکی شدن نسخه‌های درمانی در استان قزوین جا افتاده و در صدور نسخه‌های کاغذی محدودیت‌هایی وجود دارد چرا که براساس ضوابط و قوانین، صدور این مدل نسخه‌ها به موارد اضطراری از جمله قطع اینترنت یا بروز اختلال در سامانه بیمه بستگی دارد.

وی ادامه داد: طرح صدور نسخه الکترونیک از سال ۹۷ پیگیری شده و امروز نیز به عنوان ضابطه قانونی کشوری مزایای زیادی برای درمانگران و بیماران دارد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی قزوین گفت: هم اکنون ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد استان به صورت فعال از نسخه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و این رقم تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

شقاقی در ادامه با اشاره به فواید صدور نسخه‌های الکترونیکی، تاکید کرد: صدور این نسخه‌ها باعث تجمیع اطلاعات، تسهیل ارتباط درمانگر با بخش داروخانه، بالا رفتن سرعت کار و همچنین ثبت سابقه بیمار در سامانه که این مساله می‌تواند زمینه استفاده برای پزشکان در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و سایر مطب‌ها را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه مراقبت از فاش نشدن اطلاعات خصوصی بیمار که نکته قابل توجهی هم هست از جمله فواید دیگر نسخه‌های الکترونیکی هستند، ادامه داد: پزشکان تنها در صورت صلاحدید بیمار می‌توانند در سامانه نسخه الکترونیکی به اطلاعات شخصی آنها دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مزایای نسخه‌های الکترونیکی آن است که اگر پزشک چند دارویی را که با یکدیگر تداخل دارند به صورت همزمان تجویز کند، سامانه این موضوع را به پزشک هشدار می‌دهد و در نتیجه پزشک تصمیم خود را برای تجویز دارو‌ها تغییر می‌دهد.

به گفته شقاقی، جهان امروز در حال حرکت به سوی دیجیتالی شدن است و روش‌های سنتی در درمان بیماران دیگر منسوخ شده و ناگزیر هستیم تا خودمان را با این شرایط انطباق دهیم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: بازرسی و نظارت‌ها از نسخه‌های الکترونیکی به صورت دقیق توسط ناظران بیمه صورت می‌گیرد و اگر شهروندان در این خصوص با موارد غیرقانونی مواجه شدند می‌توانند مراتب را به سامانه ۳۳۲۴۱۱۲۲ اطلاع دهند تا رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.