۳۰۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار سرمایه تزریق شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با افزایش بیش از ۱۴ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز بیش از ۲ هزار واحد افزایش داشت و به سطح ۶۶۸ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان بود؛ همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

آسایش می‌گوید: امروز شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه به میزان ۳۰۷ میلیارد تومان بودیم. همچنین ۷۶ درصد بازار به عبارتی ۵۷۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۴ درصد بازار یعنی ۱۸۵ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند و بیشترین ورود نقدینگی را امروز صنعت محصولات شیمیایی شاهد بود و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت چند رشته‌ای صنعتی اختصاص یافت.

او در نهایت بیان کرد: امروز باتوجه به اخبار مبنی بر اصلاح نرخ خوراک پالایشگاهی‌ها شاهد یک بازار مثبت بودیم و اخبار‌های مثبت شاید بتواند بخشی از اعتماد از دست رفته را به بازار برگرداند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار