پیشرفت‌های سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم محسوس بود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در دوران دولت شهید رئیسی شتاب پیشرفت‌ها در استان محسوس بود و امیدواریم این خدمات سبب حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح شود.

 آیت‌الله مصطفی محامی در جلسه قرارگاه ملی جهاد تبیین که در محل سالن ولایت استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر و گرامیداشت نام و یاد شهدا از جمله شهید جمهور اظهار کرد: شهادت شهید جمهور بر اساس حکمت الهی بود، اما خداوند حکیم، خدای رحیم هم هست و امیدواریم خداوند متعال بر اساس رحمت خود به جامعه اسلامی نظر کند و این اتفاق را مایه خیر قرار دهد.

وی افزود: دشمن با تبلیغات سوء خود سعی می‌کند این گونه القا کند که بین مردم و مسوولان در جامعه اسلامی شکاف ایجاد شده، اما در واقع مردم با حضور پر شور در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور و مراسم‌های عزاداری ایشان پاسخ محکمی به دشمن دادند و امیدواریم این کار با حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تکمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان محامی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در حفظ قدرت ملی، وحدت اجتماعی و رشد و آبادانی کشور موثر است و باعث می‌شود دشمن از ضربه زدن به کشور نا امید شود.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم ما جهت حضور در انتخابات انگیزه داشته باشند عوامل مختلف تاثیر دارد ابتدا توجه به آثار و برکات نظام اسلامی است و اینکه در عرصه‌های مختلف چه مقدار با دوران قبل از انقلاب رشد و پیشرفت داشته‌ایم.

حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در حفظ قدرت ملی، وحدت اجتماعی و رشد و آبادانی کشور موثر است و باعث می‌شود دشمن از ضربه زدن به کشور ناامید شود

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: جهت دیگر توجه به آثار سوء عدم شرکت در انتخابات است که کند شدن مسیر پیشرفت‌ها، تنزل جایگاه کشور و ایجاد مشکلات امنیتی تنها بخشی از آثار عدم شرکت در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: محور دیگر توجه به خواسته‌های دشمن است و باید متوجه باشیم که دشمن چه چیزی از ما می‌خواهد و ما دقیقا بر عکس آن عمل کنیم و اگر دشمن با استفاده از هر ابزاری به دنبال عدم شرکت مردم در انتخابات است نشان از اهمیت این موضوع است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان بهترین احساس و بیشترین درک را از خدمات نظام اسلامی دارند چرا که مردمان این استان محرومیت دوران قبل از انقلاب را دیده‌اند و انبوهی از خدمات بعد از انقلاب ارائه شده هر چند هنوز مشکلات وجود دارد، اما مردم قدرشناسی خود را نسبت به خدمات نظام نشان داده‌اند و مردم استان همواره در میزان مشارکت در انتخابات جزء استان‌های پیشتاز بوده اند و امیدواریم همچنان شاهد این پیشتازی باشیم.

وی بر لزوم تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات تاکید کرد و افزود: در قدم اول خود ما باید به این نتایج دست پیدا کنیم و سپس به سراغ دیگران برویم و آنها را تحت تاثیر قرار دهیم.

امام جمعه زاهدان گفت: همه مردم بر سفره نظام نشسته‌ایم و در این بین کسی که نیروی مستقیم دولت است باید احساس مسوولیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: حضور و مشارکت یک وظیفه عقلی، دینی و ملی است چرا که وقتی انسان منافع و ضرر‌های حضور و عدم حضور در انتخابات را می‌بیند طبیعتا بر اساس عقل و فکر خود ضرر را دفع خواهد کرد.

شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی هم است از این جهت که براساس حدیثی نقل شده از سوی پیامبر اگر کسی نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی بی تفاوت باشد مسلمان نیست.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: برخی با ادعای خیرخواهی بحث قوم و مذهب را مطرح می‌کنند، اما باید دقت کرد که انتخابات یک مساله فرا قومی و فرا مذهبی است و برای همین ۲ قطبی سازی قومی و مذهبی با عقل و دین سازگاری ندارد چرا که به کل مجموعه آسیب وارد می‌کند و البته در این جهت اقلیت بیشتر آسیب می‌بیند چرا که پشتیبانی و حمایت اکثریت را از دست می‌دهد و به نظر سودمندی کار به همراهی اقلیت و اکثریت است و خیرخواهی اقتضا می‌کند که اقلیت و اکثریت از همراهی با یکدیگر سود ببرند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: ما در جایگاه مسوولیتی خود نیز دارای وظایفی هستیم از این جهت که نفوذ کلام و ابزار تاثیرگذاری بیشتر داریم و در حوزه برگزاری انتخابات قدم اول رعایت بی طرفی است و حتی مقام معظم رهبری نیز به معاونین دفتر و نمایندگان خود نیز ابلاغ کردند که نفیأ و اثباتأ نسبت به هیچ کاندیدا‌هایی اظهار نظر نکنند و مسوول اجرایی و ناظرین بر انتخابات باید در عین تلاش برای حضور حداکثری مردم بی طرف باشد تا مردم احساس نکنند که گرایش به سمت خاصی وجود دارد.

وی گفت: نکته مهم دیگر تامین امنیت و سلامت در انتخابات است و تا به حال با تلاش مسوولان استان در مقاطع مختلف انتخابات در استان با صلابت و امنیت برگزار شده که در انتخابات پیش رو هم باید مد نظر قرار گیرد چرا که رأی مردم نزد ما امانت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و بلوچستان افزود: بیشترین تاثیرگذاری در دلگرم کردن مردم برای انتخابات عملکرد مسئولان نظام است البته این تنها مختص زمان انتخابات نیست بلکه باید در طول سال درست عمل کرده و خدمت رسانی داشته باشیم که در این صورت پایه‌های نظام تقویت می‌شود و دلبستگی مردم به نظام بیشتر می‌شود که این یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و در جا‌های مختلف تأثیر خود را خواهد گذاشت و همواره ثمرات را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: اگر شبکه خدمت رسانی به مردم شکل گیرد دل‌های مردم را جذب خواهد کرد و بنده از زمان حضور در استان شاهد بودم که در دوره‌های مختلف کار و تلاش صورت می‌گرفته، اما در دوران دولت شهید رئیسی شتاب پیشرفت‌ها در استان محسوس بود و امیدواریم این خدمات سبب حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار