بهره‌برداری هزار و ۳۴۹ طرح مخابراتی در خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۴۹ طرح مخابراتی این استان به ارزش ۹۵۷ میلیارد تومان در دولت سیزدهم بهره برداری شد.

 رسول علی اصغرپور این طرح‌ها را شامل ساخت سایت و راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول، توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی، توسعه فیبر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری و توسعه شبکه تلفن ثابت عنوان کرد.
وی با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های توسعه بویژه در روستا‌ها افزود: پیش از این، خراسان شمالی فاقد شبکه پروتکشن بود، اما اکنون در همه شهر‌های استان فیبر پروتکشن راه اندازی شده و برخی مناطق به پایداری قطعی در اینترنت دست یافته است.
علی اصغرپور با اشاره به برخورداری از اینترنت خانگی گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم گسترش اینترنت خانگی از ۱۱۸ روستا به ۲۵۹ روستا افزایش یافت.
مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) در ۲۵ شهر استان گفت: خراسان شمالی سومین استانی است که در آن همه شهر‌ها به فیبر نوری متصل شده است.
ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در استان وجود دارد.

برچسب ها: مخابرات ، اینترنت 4g
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.