رشد ۳۵.۶ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از رشد ۳۵.۶ درصدی اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی در ابتدای سال ۱۴۰۳ استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

فتح‌زاده در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای که در ابتدای سال گذشته به استان ابلاغ شد حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که این رقم طی امسال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: در واقع رشد اعتبارات هزینه‌ای استان از رشد متوسط کشوری که ۳۴ درصد است ۱.۶ درصد بیشتر بوده که به دلیل پیگیری‌های مجدانه مسئولان استان رخ داده است.

فتح زاده به تشریح سیاست‌های کلی توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و تعادل در توزیع اعتبار هزینه‌ای متناسب با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی، تامین اعتبار حقوق و مزایای مستمر کارکنان با محاسبه بار مالی اجرای بخشنامه‌های مربوطه افزایش سرانه‌های پرسنلی دستگاه‌های اجرایی استان و تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل آن را از جمله این سیاست‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است.

فتح زاده افزود: ترکیب منابع اعتباری ابلاغی استان‌ها طی امسال متنوع‌تر بوده و ردیف‌هایی از جمله توازن (۱) و (۲)، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی و اعتباری برای فعال‌سازی واحد‌های راکد و تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن در سرجمع اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است.

وی گفت: در مجموع اعتبارات استان مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ۵۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.