ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از یک میلیون زائر در راهپیمایی اربعین سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در راهپیمایی اربعین سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر شرکت کره بودند.

عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری کنگره سلامت در اربعین گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از ایران در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کرده که پیش بینی شده امسال این میزان به ۵ میلیون نفر برسد. در راهپیمایی اربعین سال گذشته به بیش از یک میلیون زائر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: در کنگره سلامت در اربعین، ۱۷ محور از جمله پرستاری، سلامت روان و بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته شده است.

پازوکی ادامه داد: ایران مسیر ترانزیت برای تردد زائران کشورهای همجوار مانند افغانستان و پاکستان بوده که مسائلی مانند مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و در زمینه مدیریت بیماری‌ها و حوادث پنل‌های آموزشی در حاشیه کنگره سلامت در اربعین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:در تجمعات انبوهی حوزه سلامت نقش مهمی دارد.

پازوکی ادامه داد: در مراسم اربعین بیماری های قلبی، گرمازدگی، تنفسی، همچنین حوادث جاده ای مهم است. در کمیته سلامت اربعین موضوع ببماری تب دنگی پیش بینی های لازم در نظر گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.

بیمارستان امیر المومنبن در نجف در امضای تفاهم نامه با طرف عراقی 

در ادامه مراسم، مجید میر صفا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در کنگره سلامت در اربعین ۳۵۰۰ نفر از جامعه پزشکی شرکت کرده و اکنون ۳۴۸ مقاله به کنگره سلامت در اربعین ارسال شده است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۰۰ سخنران در این کنگره شرکت کرده که ۳۵ نفر از سخنران‌ها خارجی از کشورهای لبنان، عراق، کویت،ترکیه و پاکستان هستند. 

وی اضافه کرد:کنگره سلامت اربعین ۱۵ امتیاز خواهد داشت.در این کنگره ۲۰ کارگاه آموزشی در خصوص سلامت در اربعین برگزار می شود.

برچسب ها: سلامت ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.