نکاتی برای تبدیل گوشی اندرویدی به یک پلتفرم بازی

بازی‌های اندروید در چند سال گذشته به لطف پیشرفت‌های سریع در قدرت پردازش، توسعه چشمگیری داشته اند.

در حالی که اکثر بازی‌های موبایل تقریباً روی همه تلفن‌ها بسیار روان اجرا می‌شوند، برخی از بازی‌های سخت ممکن است هرازگاهی دچار تأخیر یا لکنت شوند.

اگر به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه بازی در دستگاه اندرویدی خود هستید، در این جا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از گوشی هوشمند خود ببرید.

نرخ تازه سازی بالا را برای بازی فعال کنید

تلفن‌های اندرویدی مدرن با نمایشگر‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالا عرضه می‌شوند، اما اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند آن ها را به‌طور پیش‌فرض روی حالت خودکار یا کم ۶۰ هرتز تنظیم می‌کنند.

اگرچه این کار به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می‌کند، اما بازی مورد علاقه شما ممکن است با بالاترین نرخ به روز رسانی موجود اجرا نشود. برای فعال کردن نرخ تازه‌سازی بالا در دستگاه‌های Android، برنامه تنظیمات را در گوشی خود باز کنید و به بخش «نمایش و روشنایی» بروید.

اکنون، به پایین بروید تا «Screen Refresh Rate» را پیدا کنید و آن را روی «High» قرار دهید.

 به شبکه وای فای ۲.۴ گیگاهرتز متصل شوید

اکثر روتر‌های WiFi که اخیراً راه اندازی شده اند، از شبکه‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. به‌طور پیش‌فرض، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی شبکه سریع‌تر ۵ گیگاهرتزی را ترجیح می‌دهند.

در حالی که این ممکن است سرعت اینترنت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، این شبکه‌ها نسبت به همتایان ۲.۴ گیگاهرتزی خود برد کمتری دارند.

اگر در اتاقی که روتر در آن نزدیکی نیست با تلفن همراه خود بازی می‌کنید، تغییر به Wi-Fi ۲.۴ گیگاهرتز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. زیرا تلفن شما برای حفظ یک اتصال خوب مشکلی نخواهد داشت.

حافظه کش را پاک کنید

اگرچه این نکته ممکن است در مورد گوشی‌هایی با رم بیش از ۸ گیگابایت صدق نکند، اما بسیاری از ما دستگاه‌های متوسطی داریم، بنابراین حافظه آن ها به راحتی تمام می‌شود و هنگام اجرای بازی‌های سخت باعث تاخیر یا کندی می‌شوند.

بنابراین، دفعه بعد که هر بازی را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که کش را پاک کرده و برنامه‌ها را از RAM پاک کنید تا از افت عملکرد جلوگیری کنید.

حالت ذخیره انرژی را غیر فعال کنید

این نکته ممکن است در ابتدا منطقی به نظر برسد، اما اکثر تلفن‌های اندرویدی به طور خودکار حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را هنگامی که باتری کم می‌شود فعال می‌کنند.

پس از فعال شدن، تلفن شما به طور چشمگیری انیمیشن ها، قدرت پردازش و سایر موارد را کاهش می‌دهد تا مطمئن شود دستگاه شما تا زمانی که ممکن است روشن می‌ماند.

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را قبل از انجام بازی غیرفعال کرده اید یا آن را به طور کامل غیرفعال کنید تا از ویژگی‌های گوشی خود بهره کامل ببرید.

حالت بازی را فعال کنید

برخی از تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی حالت بازی داخلی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به بهترین استفاده از تلفن شما کمک کند؛ بنابراین مطمئن شوید که این حالت را فعال کرده اید. زیرا به مواردی مانند افزایش پاسخگویی لمسی، جلوگیری از خطاها، پاک کردن برنامه‌های پس‌زمینه و حتی تنظیم سرعت CPU و GPU کمک می‌کند.

این ویژگی‌ها ممکن است از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت باشند، اما می‌توانند به شما در بهبود تجربه کلی بازیتان کمک کنند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار