اشتغال ۱۷ هزار زندانی در کارخانه‌های کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از زندانیان که باید حکم محکومیت خود را بگذرانند به دلیل دارا بودن شرایط لازم در کارخانه‌های سراسر کشور مشغول به کار هستند.

ناصر جعفرقلی مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور امروز در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضاییه و عید غدیر گفت: حضور در این اعیاد و ایام باید یادآوری این باشد که چطور در مسیر صاحب غدیر گام برداریم و در مسیر شهدای ۷ تیر باشیم تا بتوانیم اهداف عالیه آن بزرگواران که به خصوص از سوی شهید بهشتی تعریف شده قرار بگیریم و به جامعه ایده‌آل برسیم و نرخ زندانیان کاهشی باشد.

وی تأکید کرد: اشتعال مهم‌ترین کار در بحث تربیت و اصلاح زندانی است، در جامعه هم اگر به اشتعال صد در صد برسیم خیلی از مشکلات و معضلات کم خواهد شد.

جعفرقلی ادامه داد: از اهداف اساسی بنیاد تعاون زندانیان، ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان واجد شرایط اشتعال پایدار ایجاد تا بعد از آزادی به کار بپردازند و تکرار جرم کم شود و معاش خانواده زندانیان اداره شود.

دومین هدف این است که زندانی حقوق و دستمزد مناسب دریافت کند و در نهایت اینکه بنیاد تعاون سود مناسب ببرد تا صرف توسعه اشتغال زندانیان شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: زندانیان قابل توجهی یا با حضور در کارگاه‌های فعال در زندان‌ها و یا به صورت اشتغال نشسته در بندها، اشتغال دارند و هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان یعنی در حدود ۱۷ هزار نفر که باید حکم محکومیت خود را بگذرانند به دلیل دارا بودن شرایط لازم در کارخانه‌های سراسر کشور مشغول به کار هستند.

وی در ادامه گفت: کارآفرینانی که قصد استفاده از نیروی کار زندانی دارند می‌توانند بر اساس تبصره ۱۸ تا کارآفرینان از تسهیلات بانکی ارزان استفاده کنند تا زمینه اشتعال بیشتر زندانیان فراهم شود. البته یکسری موانع قانونی مانند سپردن وثیقه بیش از توانایی کارآفرین وجود دارد که اخذ سیاست‌های جدید به دنبال رفع آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار