افزایش سه و نیم برابری جذب معلم در هرمزگان

در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۲۶۵ معلم جدید از طریق آزمون استخدامی به شمار معلمان آموزش و پرورش هرمزگان افزوده شد که نسبت به دولت قبل افزایش سه و نیم برابری داشته است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در دولت رئیس جمهور شهید افزایش۳۵۰ درصدی جذب معلم هرمزگانی داشتیم که این مهم زمینه‌ساز تحولات بسیاری در زمینه افزایش کیفیت و عدالت آموزشی در استان هرمزگان بوده است.

 قویدل افزود: در دولت سیزدهم هزار و ۶۸۱ معلم دانش‌آموخته (فارغ‌التحصیل) از دانشگاه فرهنگیان به عنوان نیروی انسانی ماهر و متعهد در مدارس مشغول به آموزش شدند که نسبت به دولت قبل رشد یک و نیم برابری داشته است.

وی گفت: باتوجه به گستردگی هرمزگان و داشتن جزایر دورافتاده و مناطق سخت گذر (صعب العبور)، ماندگار نبودن نیرو در این مناطق یک چالش اساسی بود که مشکلات زیادی را در حوزه عدالت و کیفیت آموزشی در استان ایجاد کرده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اختصاص سهمیه خاص جذب۳۰۰ معلم بومی برای بشاگرد و جزایر استان برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش هرمزگان را اتفاقی بی‌نظیر برای حل این معضل قلمداد کرد که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به مناطق محروم رقم خورد و این معلمان از ابتدای مهرماه در مدارس حضور خواهند یافت.

در حال حاضر حدود ۲۹ هزار معلم تدریس برای دانش‌آموزان هرمزگان را برعهده دارند.

برچسب ها: جذب معلم ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.