بهره برداری از ۶ طرح در حوزه آب و برق هرمزگان

سرپرست ریاست جمهوری بصورت ویدیو کنفرانسی ۶ طرح در حوزه آب و برق را در هرمزگان افتتاح کرد.

 استاندار هرمزگان گفت: طرح‌های آبرسانی به ۵ شهر و ۵۳ روستا، تعویض خطوط و انتقال برق از قشم به سرزمین اصلی و اصلاحات در شبکه برق از جمله جایگزینی کابل‌های فرسوده و بهسازی و نوسازی شبکه برق است.

مهدی دوستی افزود: ارزش این طرح‌ها هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان است.

وی گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به استان ۱۵۶ روستا و پنج شهر را با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آبرسانی کردیم.

استاندار هرمزگان افزود: از ابتدای دولت تاکنون نیز ساخت ۱۹ آب شیرین کن آغاز شده است که ۱۱ آبشرین کن به بهره برداری رسیده است.

دوستی گفت: طرح آبرسانی ۲۰۳ روستا هم تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هم گفت: یکی از این پروژه‌ها، آبرسانی به بخش مرکزی بندرعباس، شهر تازیان و شهر علوی بود.

عبدالحمید حمزه پورافزود: این منطقه به دلیل خشکسالی و مشکلات در تأمین آب‌های زیرزمینی ناشیاز برداشت‌های بی‌رویه در سال‌های گذشته و نبودن منابع جایگزین، با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی گفت: به همین دلیل مجبور شدیم طرح سنگینی را اجرا و از محل آب‌شیرین‌کن خلیج فارس، که آب را به استان‌های کرمان و یزد می‌برد، استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: حجم این طرح بیش از ۵۴ کیلومتر خط انتقال، مخزن‌های با حجمهزار و ۵۰۰ متر مکعب و یک ایستگاه است.

حمزه پورگفت: بیش از ۶۵ روستا از این آب‌شیرین‌کن بهره‌مند شده‌اند و این طرح به پایداری آب در این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: طرح دیگری که امروز بهره‌برداری آن آغاز شد، طرح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب در روز در منطقه لیردف شهرستان جاسک بود که آب شیرین بیش از ۲۲ روستا را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: همچنین طرح تامین آب پایدار شهر درگهان و هشت روستا در آن منطقه نیز با استفاده از تأسیسات جدید آب‌شیرین‌کن در شهرستان قشم اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار