سرپرست ریاست جمهوری بصورت ویدیو کنفرانسی ۶ طرح در حوزه آب و برق را در هرمزگان افتتاح کرد.

 استاندار هرمزگان گفت: طرح‌های آبرسانی به ۵ شهر و ۵۳ روستا، تعویض خطوط و انتقال برق از قشم به سرزمین اصلی و اصلاحات در شبکه برق از جمله جایگزینی کابل‌های فرسوده و بهسازی و نوسازی شبکه برق است.

مهدی دوستی افزود: ارزش این طرح‌ها هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان است.

وی گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به استان ۱۵۶ روستا و پنج شهر را با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آبرسانی کردیم.

استاندار هرمزگان افزود: از ابتدای دولت تاکنون نیز ساخت ۱۹ آب شیرین کن آغاز شده است که ۱۱ آبشرین کن به بهره برداری رسیده است.

دوستی گفت: طرح آبرسانی ۲۰۳ روستا هم تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هم گفت: یکی از این پروژه‌ها، آبرسانی به بخش مرکزی بندرعباس، شهر تازیان و شهر علوی بود.

عبدالحمید حمزه پورافزود: این منطقه به دلیل خشکسالی و مشکلات در تأمین آب‌های زیرزمینی ناشیاز برداشت‌های بی‌رویه در سال‌های گذشته و نبودن منابع جایگزین، با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی گفت: به همین دلیل مجبور شدیم طرح سنگینی را اجرا و از محل آب‌شیرین‌کن خلیج فارس، که آب را به استان‌های کرمان و یزد می‌برد، استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: حجم این طرح بیش از ۵۴ کیلومتر خط انتقال، مخزن‌های با حجمهزار و ۵۰۰ متر مکعب و یک ایستگاه است.

حمزه پورگفت: بیش از ۶۵ روستا از این آب‌شیرین‌کن بهره‌مند شده‌اند و این طرح به پایداری آب در این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: طرح دیگری که امروز بهره‌برداری آن آغاز شد، طرح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب در روز در منطقه لیردف شهرستان جاسک بود که آب شیرین بیش از ۲۲ روستا را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: همچنین طرح تامین آب پایدار شهر درگهان و هشت روستا در آن منطقه نیز با استفاده از تأسیسات جدید آب‌شیرین‌کن در شهرستان قشم اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.